2000-talets påskhare..

Min son har inte alltid det logiska tänkandet med sig.. I julas började han dock ifrågasätta tomtens existens, men till slut valde han ändå att tro på den snälla gubben som bor på nordpolen..
Nu var det dags för påskharen och detta är ju spännande.. Vart bor han? Varför gömmer han ägget? Varför visar han sig inte? Hur orkar han bära alla barnens påskägg?, han är ju trots allt bara en kanin! Svar på dessa frågor finns inte alltid, men man gör ju ett gott försök som mamma..
Jag hade dock glömt att gömma ägget i morse när Prinsen vaknade och började leta hysteriskt.. så jag fick göra en nödlösning.. Jag sa att Haren inte hade varit här ännu, men att han skulle höra av sig när ägget var lämnat. Så när Prinsen tittade på TV gömde jag ägget och sedan fick jag låtsat skriva ett mail på datorn.. ( kunde ju inte låtsat prata med en hare i telefonen, då skulle Prinsen också velat prata..) Där stod det så fint att haren hade varit där och sedan lite ledtrådar för gömstället. Tänk va? Att Påskharen har en portabel dator och mailar ut en påskäggs-bekräftelse till alla familjer! Detta tror i alla fall min son numera.. Ja,ja. antagligen är det sista året som man kan luras om detta, så jag ska väl passa på att dra på lite extra såhär när jag har chansen..=)

Nu är det dags för pappa-vecka så jag ska passa på att krama ihjäl honom innan han ska åka..

GLAD PÅSK!

Allmänt | |
Upp