Äventyrlig översättning..

Sådärja!

Nu börjar dagen gå mot sitt slut och den har varit mycket lyckad! Vi startade ganska lugnt med lite lek på gården och fika hemma. Sedan kom "3,14" och Miss C hit och hämtade upp mig och barnen. Vi tryckte in oss i Miss C´s fabulösa bil och tog oss till Brevik där bland annat våra Irländska besökare höll till. Prinsen badade, Stellan njöt av uppmärksamheten och jag snickelisnackade med min kära. Det var en härlig stund, även om det nästan blåste "kallt" imellanåt.
Kvällen var tänkt att spenderas i Skånsta hos familjen Olstedt, men jag avböjde. Det hade varit rysligt trevligt, men att hyra en film och krypa upp i soffan med min goa 6-åring lockade för mycket. Kände att det behövdes lite "mor-son tid". Prinsen fick välja film och det resulterade i att jag nu suttit och översatt "Indiana Jones". Jag försökte få honom att hyra något som var på svenska, men Prinsen argument höll. - Du kan ju läsa mamma. Det är ju bara att du läser som att du läste en bok för mig...
Nu ligger alla barn i sina sängar och jag ska ta mig en titt på filmen: CHANGELING med Angelina Jolie. Får passa på att hyra filmer som Mr´J inte vill titta på när han är iväg. Pratade nyss med honom och honom  tar det inte direkt någon skada på.. Dom fiskar, letar kräftor, badar och dricker pilsner. En bastu står även och väntar så jag tror att han överlever natten ganska väl...=)

Nu ska jag krypa ner under filten och smaska upp det sista Lördagsgodiset.

Hoppas att ni har en trevlig kväll!

//Julle
Allmänt | |
Upp