Fintröjan på!

Vilket väder hörrni!? Har varit i Täby nu på förmiddagen och hemresan var väldigt spännande måste jag säga.. Både jag och Stellan var genomvåta när vi äntligen kom innanför dörren.. Men nu har vi torkat oss och ätit lite, så nu ligger vi på topp!
Prinsen har fotografering på skolan i morgon, så jag passade på att köpa lite nya kläder som han kan bära för denna viktiga dag. Första skolakatalogen! Valde att åka själv med Stella, för hade jag tagit med mig Prinsen så hade det hela slutat i en neongrön StarWars tröja.. Inget fel med det, men inte på skolfotot unge herre! 1 gång om året så får man snällt sätta på sig fintröjan med krage och vattenkamma håret vare sig man vill eller ej.
Gluggen i leendet blir pricken över i:et! =)

En sak jag tänk på...

När man går hemma så här som jag gör, är faktiskt brevbärarens besök väldigt trevligt. (alltså, inte besök i besök utan att han/hon lämnar post i brevlådan..) Men en vecka i månaden är det ALDRIG något som kommer. Vi är inne på en sådan vecka just nu. Jag undrar vad alla brevbärare gör då? Det måste ju vara deras favoritvecka! Det måste vara en stor skillnad att cykla med dessa dagars lätta brev-vikt. Jag ser dom framför mig visslandes och småtrampandes utan en svett-troppe så långt ögat kan nå. Förra veckan var nog värre för stackarna. ALLA räkningar kommer under en veckas tid. Sedan lägger vi på H&M kataloger, JULA kataloger och 3 tons reklam på det. Herregud. Jag ska aldrig bli brevbärare i alla fall. Det är nått som är säkert. Nej, nu ska jag rusa ut och titta ifall lokaltidningarna kanske har kommit?! Det vore kul!

//JULIA
Allmänt | |
Upp