Morgonstund..

Sådär bra start på dagen. Först har Stellan vägrat att sova i sin egen säng inatt och det resulterade i att jag gav upp och la henne i våran säng istället. Jag och Mr`J har aldrig sovit så nära varann som inatt. Stella bestämde sig för att delta i "Det stora säng slaget" och totalt krossade sitt motstånd. (vilket var jag och Mr`J...) Det fanns knappt syre på våran sida av sängen. Men Stellan sov gott efter sin vinst där hon totalt lyckades få 85% av sängen.. När klockan sedan var 07:00 så tyckte hon att det var dags att gå upp. Jag vinglar ner för trappan med hår som en fågelskrämma, i en T-shirt från medeltiden och i bara trosorna. Då plingar det på dörren. Där står två karlar som tydligen ska kolla fläktsystemet. Tack för det amningshjärnan. Hade jag totalt glömt bort. Men gubbarna såg nöjda och glada ut. (Antar att det kanske berodde på mitt klädval för dagen..) När gubbarna gått och jag äntligen ska få mitt morgonkaffe så tappar jag mjölkpaketet i golvet. mjölk ÖVERALLT. När jag torkat upp hela Arlas årsproduktion så inser jag att jag måste till Prinsens fritids. Jag måste lämna hans skolväska och stövlarna. Så det var bara att hoppa i ett par byxor som antagligen också härstammar från medeltiden om man ser på alla hål överallt och springa upp till skolan. När jag och Stellan är på väg hem känner jag den berömda doften. Doften som bara ett spädbarn kan sprida. Jahopp. Byxorna, bodyn, allt var nersölat! Hon blir nog inte prickskytt i vuxen ålder i alla fall. Knappt någonting hade hamnat där det skulle..= i Blöjan!
Men nu sover hon och jag dricker mitt kaffe (fast utan mjölk) 3 timmar senare än planerat. Nu ska det tusan bli en bra dag!

//Julle
Allmänt | |
#1 - - Tezzi:

Hahaha härligt inlägg! Tur att du fick ditt kaffe till slut då! ;-)

Upp