Svett, mjölk och barnarbete!

God morgon gott folk!

Har nu lämnat av Prinsen på Fritids och placerat min runda i soffan. En kopp kaffe och ett sovande spädbarn på övervåningen. Ganska fint.

Har lite beslutsångest över vad dagen ska innehålla. Är lite sugen på en tripp till Täby. Men risken är då ganska stor att kontot (som redan är lite rangligt efter semestern) kommer att tömmas på en massa krams som jag egentligen inte behöver. Varför blir det så? Att när man väl står inne på H&M med en turkos stickad klänning på REA känns som VÄRSTA kapet! När jag inners inne vet att jag aldrig kommer att bära denna blåsa i offentligheten. Allt jag bär luktar ju ändå sur mjölk efter Stella och det bildas svettringar stora som LP-skivor under armarna efter mig, bara några minuter efter att jag satt på mig den.. Börjar undra om jag hamnat i klimakteriet en aning för tidigt än mina planer.. Kommer knappt upp för trappan innan svetten dryper längst ryggraden och jag måste stanna och flåsa en stund.. Hur ska då tågresan till Täby gå? Jag kommer att brinna upp! Äh, kanske ska strunta i Täbban i alla fall.. Kanske får vänta tills Stellan kan gå själv och jag slipper kånka på vagnen.. Förhoppningsvis har hon slutat amma då också och jag kanske kan köpa den där turkosa klänningen?

Ut i solen med er! (Som inte jobbar förstås.. Ni får rusa ut på lunchen!)

PUSS



Detta är även en bra lösning.. Barnarbete! Är det lagligt i Sverige?
Allmänt | |
#1 - - Preggo:

Klart du ska till Täbban =) Vem vill inte dit???

PUSS

Upp