Livet som mamma..

Tänk vilken skillnad det kan vara på vardagsrytmen ibland.. Ena dagen flyter allt på perfekt.
 Barnen äter när jag ber dom, leker fint tillsammans så jag kan passa på att själv ta en dusch, plockar upp alla prylar som de spridit omkring sig (Gäller dock bara 6-åringen, Stellan tittar mycket tveksamt på mig när jag ber henne plocka upp alla speldosor och annat krafs...) osv.
Men vissa dagar hamnar allt ur balans på något sätt..
Den lilla vill sova när det stora vill ha sin mat serverad, den stora blir kissnödig när maten äntligen serverats och den lilla är mutat med en dl gröna ärtor att leka med.. När den stora har kissat och ätit och den lilla kastat ärtor över hela golvet ska den lilla bada bort allt grönt, då bryter den stora ihop pga något dataspel som inte funkar. När den lilla äntligen sitter i badbaljan och har lyckosrus över allt bubbel, ramlar den stora i vardagsrummet, STORA krokodiltårar forsar samtidigt som han ber oss att snälla åka till doktorn för att bli "lagad". Precis då tycker den lilla att badvattnet är för kallt och att det är dags att gå upp.. Där är vi nu. Jag sitter i soffan och strejkar lite grann. Den lilla ligger och sprattlar naken på handduken, ÖVERLYCKLIG av att titta på den stora som har sharader-uppvisning för sin lillasyster.. Snart börjar julkalendern och sedan är det lagligt att lägga dom små liven. Då hoppas jag att Jonas kommer hem. Jag skulle vilja samtala med någon som inte har 1000-ljudeffekter i varje mening...

//Morsan..

Allmänt | |
Upp