Morgondagen..

Då ska vi se.. Startfältet i morgon känns VÄLDIGT lamt och trist.. Finns risk att somna på vissa ställen.
Men jag måste ju i alla fall bedömma detta utifrån mina åsikter.

VELVET: Velvet kämpar på i år igen, och detta låter som tidigare år. Vet inte om det är jag, men det känns lite uttjatat. Hon ska dock ha VÄRSTA klänningen där dansarna ska komma ut ifrån och det låter ju härligt schlager-freakat!
RIGO & TTS feat RF: Vette tusan vad detta ska företsälla, men jag gillar det inte så värst. Tror att svenska folket kommer rata detta somriga och fartfyllda inferno...
MOLLY SANDÉN: En maffig ballad på svenska. Molly har ju en väldigt stark röst som jag verkligen hoppas håller i morgon. Får hon fram rätt känsla på scenen och framför balladen med riktig ärlighet och dramatik, kan detta bli årets Sanna Nielsen..
E.M.D: Oj, jag hade inte föreställt mig deras låt såhär.. Både bra och dåligt.. Tror dock att den kan sätta sig på skallen rätt fort, men har svårt att se de tre små musketörerna gör en fantastisk scenshow. Men detta går nog vidare eller till 2:a chansen..
MIKAEL RICKFORS: En uppgradering av "köpa vingar för pengarna". Förstår på riktigt inte varför den här mannen är med, men behöver ni uträtta behov eller kolla posten, så gör det nu...
MAJA GULLSTRAND: Fjanteri. Säkert jätte bra och så, men jag tycker att hon låter som en bebis. Slingan: "här för mig själv.." Upprepas lite för många gånger.. Nej, inte min grej..
SOFIA: Låter som en hyllning till Allah.. Vet någon vad det är för språk hon sjunger på? Jag förstår iallafall inte ett ord. Jag säger som i reklamen: Det känns inte bra. Inte bra alls faktiskt...
BWO: Även här upprepas det för fulla muggar.. Jag förstår att jag inte är ensam. Ni har sagt det nu. Flera gånger faktiskt. Detta låter som BWO alltid gör, men ska dom lyckas charma svenska folket i år då? Jag är lite tveksam, men eftersom startfältet är så svagt, så är risken stor att de skickas vidare i brist på annat...

Ja, som ni ser så är inte Lördagens startfält någon super speciellt. Jag ser fram emot Mollys framträdande och om alla fjortisar röstar vidare E.M.D. Kan även bli lite intressant att höra Alexander Bards ilska mot det svenska folket som tydligen inte förstår sig på riktig musik. Undrar vilken färg han kommer att ha på shortsen..?

Min vilda chansning blir dock: 
Till Final
  Molly Sandén

 E.M.D

Till Andra Chansen:
BWO

 Velvet

Trevlig Fredag!

//Julle

Allmänt | |
#1 - - Doktor C:

Åh, jag blir så sjukt sugen på att lägga pussel när jag ser dina bilder. Kanske måste ta en tur ner till leksaksaffären imorgon och se vad de har.

Man kan ju lägga en bit lite då och då (har iofs inte lyckats med det förrut någon gång). Det är ju heller inte så många som gör ansrpåk på att äta vid mitt bord... (Inte alls bitter)

Trevlig fredag. Puss!

Upp