Spänningen stiger...

Nu har jag lyssnat på 1 minut av morgondagens alla bidrag.. Känns som ett ganska kul startfält! Men oj, så svårt att tippa utgången.. Jag har ju tydligen tappat kollen på vad det svenska folket vill ha och snöar totalt in mig i mina egna önskemål.. Men här kommer mina tankar kring startfältet nu när jag vet hur de låter också..=)

Lili & Sussie: Det är verkligen en L&S dänga. Blundar man och lyssnar så hör man direkt att detta påminner om oh mama och whats the color of love. Jag gillade Lili & Sussie då och gillar dom nu också. Men hur röstar ni? 
Amy Diamond: Ja, vad säger man.. Det låter som hennes alla andra "hits". Har själv lite svårt för denna lilla "donna" och kan inte riktigt njuta av hennes stämma, men jag kan lova att kidsen säkerligen diggar med till 100 %!
Jeniffer Brown: Fin låt, men det är lite för deppigt för min smak.. Antingen älskar svenskarna detta eller så ratas hon precis som Shirley. Har ingen aning om vart detta slutar..
Markoolio: Detta är ju kul och humor. Stor ironi i texten, men detta kan vi ju omöjligt skicka direkt till final. Det skulle vara ett hån mot de "riktiga" bidragen., Men en skratt-paus i allvaret. Ser fram emot att se scen-showen.
Cookies and beans: Vackert, lite Dolly Parton sound. Detta kan kanske skrälla. Eller ratas totalt. Kan inte släppa det totalt usla band-namnet bara. Not my cup of tea..
H*E*A*T: Jag gillar inte det här, men jag måste säga att jag blev positivt överaskad. Rock-ballader med starka röster är ju ALDRIG fel, fast ALLTID fel i melodifestivalen...
Lasse Lindh och bandet: Skönt gung, men grått, grått.. Refrängen är ganska kul som lätt sätter sig i huvudet, men det är tråkigt, tråkigt, tråkigt.....
Måns Zelmerlöw: En uppgardering av Cara Mia. Har kvällens bästa tonartshöjning! Kanske bör få några lyssningar innan den sitter helt, men helt klart en av kvällens starkaste bidrag och det säger jag inte bara för att det är Mums-Mums. Det enda säkra kortet som går direkt till final..

Så hur går det då? Min otroligt vilda chansning: (Kanske dock ändrar mig tills i morgon..)

Direkt till final: Måns Zelmerlöw - Hope and Glory
                         Lili & Sussie - Show me heaven

Till Andra chansen: Jennifer Brown - Never been here before
  H*E*A*T - 1000 miles

Utslagna: Amy, Markoolio, Lasse, cookies
..

PS: Har förövrigt inte fått svar från 188 100. Vilket bluffmakeri! Visst?!
Allmänt | |
Upp