Hick, Hick..



"Tullan" har hicka. Hon har haft det HELA natten känns det som. Visst, man ska väl inte klaga, det är ju bättre det än att hon spelar bowling med mitt bäcken, men det där lilla "tickandet" som uppstår vid hicka är ganska så störande faktiskt.. Fast jag kan ju förstå. Skulle jag ligga uppochner i vatten så dra på trissor om inte jag också skulle ha hicka..=)

Har precis lämnat Stor-prinsen på dagis och det känns lite jobbigt varje Fredag som "min" vecka tar slut. Men dagis har planeringsdag på Tisdag och då får han komma hit och leka igen! =)
När vi satt och åt frukost berättade Sebbe att han inte drömt något inatt och att han nog blivit så stor att han "slutat med drömmar nu.." Det tyckte han var en logisk tanke. Att drömmar försvinner när man blir stor. Ungefär som att man slutar leka med bilar och gå på dagis.. Han blev dock inte så ledsen när jag berättade att även vuxna drömmer. (Berättade dock inte om alla mina sjuka gravid-drömmar som cirkulerar just nu.. Skulle nog skada mer än roa en
5-åring...)

Så, till den stora frågan. Vad ska jag göra idag? Ligga på soffan och klia mig PÅ naveln? Äta några semlor och göra barnmorskan glad?, kanske slå på stort och rensa lite?  Hm.. Det är ju trots allt Fredag och enligt min kalender är även det en Vilodag.. precis som Söndag! =)

Vill även påminna om att det nu bara är 8 dagar kvar tills världens bästa melodifestival äger rum!! Är lite orolig för Finalen dock.. Den går av stapeln den 14:e Mars. Alla som känner mig väl kanske minns att "Tullan" där inne är beräknad till den 12:e.. Vill inte ligga på sjukhuset och begära  en tv i förlossningsrummet.. Jag tror Mr J skulle skämmas om de sedan fick se att det var "fjoll-musik-tävlingen" som den förlösande modern absolut inte kunde missa..  Så vi håller tummarna att hon tittar ut före och kan vara med och titta!

// Jullan nu i vecka 35

Allmänt | |
Upp