Torsdag 13 November 2008



Jaha.. tänkte att jag skulle skrivit för typ 10 veckor sedan,när man mådde sådär dåligt av allt illamående och ömmiga bröst, men av någon anledning så rinner tiden bara iväg och nu står jag ju här helt plötsligt i vecka 23, bebismage, enorma dubbel D tuttar och brer smörgåsar till Sebbes utflykt.. Vad hände!? Jag hade stora planer och då menar jag STORA planer inför den här graviditeten. Jag skulle varva ner från första dagen och börja lyssna på klassisk musik, skriva i min bebis-bok exakt varje dag vad som hände i min kropp och i mina tankar, Jag skulle ta kort på magen minst en gång i veckan och hälften skulle vara sådär fina i svart/vitt. Jonas, jag och sebbe skulle ligga i sängen/soffan prata om bebisnamn och hur bebisen ser ut och skratta åt alla tokigheter som sebbe säger.. (Visst han har sagt rätt så många lustiga saker under dessa 23 veckor, men inget har jag liksom dokumenterat eller kommit ihåg eftersom man går runt med graviditetsgegga i huvudet hela tiden...)
Under dessa veckor tycker jag istället att jag jobbat mer och hårdare och visst har det blivit stressigare på jobbet? Kan ju inte bara vara min järnbrist som gör sig påmind? Hemma ser det fortfarande ut som "hej-kom-och hjälp-mig". Nu börjar dock badrummet nå sin normala form och diskmaskinen är äntligen inkopplad! (Tack,tack,tack världens bästaste Jonas!), jag har tagit 3 kort på magen. På alla ser man hur troskanten skär in i låren och hur brösten är på väg ut ur BH´n. Magen är kritvit och jag ser ut som att jag ska bryta ihop på varje bild.. Ett är taget i typ v.10 och man ser ingen mage alls.. Andra kortet är i v. 19 när jag fått ångest över att jag är en dålig mamma som inte dokumenterar mitt barns utveckling. De tredje kortet tog jag i V 21 tror jag.. Kanske var det V.22.. Minns inte. Minnet är lite geggigt som sagt.. När ska jag bli sådär pigg och snygg och graviditetskäck som alla i magasinen är? Jag känner mig som 90 och jäkligt ocharmig.. Men våran bäbis kommer nog att vara det charmigaste i världen! Det vet jag redan nu! Den har ju tagit all min charm, utstrålning och energi! =)

Nej, nu måste jag hitta bebisboken och skriva en massa spännande och givande saker som min bebis kan läsa när den växer upp och frågar hur det var när den bodde i min mage...

//Preggo
Allmänt | |
Upp