Tjat, shopping och packångest..

Passet blev kanon! Numera tar dom ju kort även på små knoddar som Stella och jag hoppas att hon syns där bland alla hakor och kinder..=)
Efter vårat stopp hos farbror polisen så tog vi en sväng i Täby. Prinsen tog med sina sparade pengar och gick loss totalt inne på leksaksaffären. I ungefär 30 minuter löd vår konversation såhär:

Prinsen: -Vad kostar den här?
Uttråkad mamma: - 249 kronor.
Prinsen: - Kan jag köpa den då? Har jag så många pengar i min plånbok?
Uttråkad mamma: - Nej, det kan du inte.

Och efter 30 minuter med blod, svett och tårar så bestämde han sig för nått "asa-häftigt" som hans pengar räckte till. Så när vi överlevt "leksaksaffärs-kaoset" så tryckte vi i oss ett riktigt stormål på Mc Donalds! Stellan bara hänger på som vanligt och vaknade bara lite ibland för att äta och bajsa i vanlig ordning.

Hittade en jätte söt solhatt till Stella som kommer sitta som en smäck på Kreta! Sedan fick jag ju även inhandla lite shorts och linnen till Prinsen. Känns lite taskigt att låta en 6-åring springa runt på Kretas stränder i jeans och långärmat..

Nu har vi ätit middag och "pojkarna" sitter och spelar TV-spel på vardagsrumsgolvet. Spänningen är total. Stella somnade precis för natten och jag stressar runt och försöker packa till 2 barn och mig själv. Tänk vad mycket grejjer man behöver ha för 4 dagar i Dalarna..! Först måste man ju tänka på det här med vädret. Sol? Moln? Blåst? Regn? Ja, ni vet. Bäst att ta lite blandade plagg så att vi är förberedda på allt. Sedan kommer vi till vilka aktiviteter vi ska ägna oss åt. Vid Sol: bada kanske? Då behövs badkläder. Vid regn och rusk blir det nog lite promenader med hunden. Då behövs regnställ och stövlar. Ja, så håller jag på. Kommer behöva 5 resväskor. Det slutar väl antagligen med att varken jag eller barnen får plats i bilen och resväskorna får en härlig vecka i Dalarna.

Puss mina vänner

Allmänt | |
Upp