Måndagmorgon.

Så vart det en ny vecka igen. Tjoflöjt! Var inte hemma igår så därav de tomma bloggandet..=) Sorry!
Men nu är jag med på banan igen!

Lyssnar nu sönder årets låtar och jag har mina favoriter. Har dock ingen "måste vinna" kandidat. Spelar faktiskt ingen större roll i år, utan jag har mer funnit "mina" låtar..=)


MIna favoriter top 5:  (Ingen chansning till slutresultat)

1: Alcazar - Stay the night
= När jag lyssnar så kan jag på riktigt inte sitta stilla. Mina fötter får eget liv och mina tankar förs till närmsta dansgolv. Jag vibrerar ofrivilligt. This is my song. På riktigt.
2: Måns Zelmerlöf - Hope and Glory = Det är Måns. Punkt. Gillar dock kanske inte de slemmiga dansarna på scenen, men att lyssna på låten tar mig i sinnet till tjejkvällarna med mina brudar på storängsvägen. Jag blir glad av Mums-Mums. Ungefär som Mr J blir glad av Agnes..
3: Sarah Dawn Finer - Moving on = Vet inte om det är hormonerna, men jag börjar på riktigt grina när jag hör introt på den här låten numera.. Gåshuden står högt i tak och jag sitter här med tårar på kinderna och blir så där tagen som jag minns att jag blev när jag hörde Celine Dion och My heart will go on för typ 10 år sedan.. Snörvel.
4: Moly Sandén - Så vill stjärnorna = Jag tror att det är hennes fantastiska röst som sätter henne på den här listan. Låten är ju självfallet jätte vacker och så. Men Det är Molly själv som fixar den där gnistan som finns där.
5: E.M.D - Baby goodbye = Jag skäms nästan, men jag är lite svag för boybands, Idol och höga hattar.. Blir glad av hela potten liksom. Jag gungar huvudet i takt och trallar med, med ett leende på läpparna. Så det så!

Nu får vi se på Lördag när andra chansen går av stapeln. Måtte Sarah Dawn Finer gå till Final. Annars kommer jag börja gråta. Faktiskt.

Kärlek
Allmänt | |
Upp