Ready?

Okej. Silvertejp runt låren och redo för 2 timmars högklassig musikunderhållning.
Har läst tidningar, bloggar och sifo-undersökningar och resultatet skrämmer mig. Jag kan ju börja med min önskelista för kvällen. Vi börjar nerifrån.

Emilia, Molly och Sofia placerar jag sist med anledning av att deras framträdande tyvärr försvinner markant i dagens startfält. De sticker inte ut, även om jag själv tycker att Molly är jätte duktig och så..
Malena, Agnes, Ugglan, HEAT sätter jag inte lika långt ner, men ändå under medelstrecket. Agnes låt är bra, men hon är tyvärr för svag i sitt framträdande trots sin charmiga outfit. Malena har ett coolt framträdande, men jag tycker att det är lite too much och skrikigt. Ugglans låt är fantastiskt bra, men jag väntar på refrängen HELA låten.. Nej från mig.H.E.A.T är kul och bra, men ingen vinnarlåt..
Måns, E.M.D, Sarah Dawn Finer hamnar långt upp. Måns är Måns med eller utan de lite för nakna bakrundsdansarna.E.M.D hade en fantastisk show igår på globen. Visst kan det verka lite rörigt där uppe på scenen, men dom levererar och jag tycker att låten är kul! Min kärlek till SDF vet ni nog om. Jag hoppas att hennes röst håller ikväll och att hon får den höga placeringen hon förtjänar.
ALCAZAR sätter jag som min absoluta vinnarlåt. Har ni missat den? Gå då och lägg er och våga inte ens uttala er. Detta är årets roligaste bidrag. Det kommer aldrig spela någon roll exakt HUR gravid jag är, jag kommer aldrig kunna sitta still när den spelas! Och de rosa mickarna får 12 poäng av mig. Detta är nog enda gången jag och Alexander Bard är överens.. "Stay the Night" ska vinna ikväll...

Nu till den tråkiga listan.. Den jag tror att ni där ute kommer att rösta fram.. Har väldigt svårt att se vad jury-grupperna kommer att sätta sina poäng, så jag chansar mest på Folkets röster.
Här börjar vi uppifrån då....

1: Malena
2: Caroline Af Ugglas
3: E.M.D
4: Måns
5: Alcazar
6: Sarah Dawn Finer
7: H.E.A.T
8: Agnes
9: Molly Sandén
10: Emilia
11: Sofia

Det är ett otroligt jämt startfält ikväll och därför känns mina gissningar ganska svaga. Men det är ju alltid kul att chansa..=)
 
Sitter hemma i soffan ikväll med datorn i knät och bloggar när nerverna orkar.

//JULIA

PS: Ni får inte missa Shirley Clamps roliga sketch ikväll.. Galet kul självironi.. Hon har självdistans hon! 



 

Allmänt | |
Upp