Försmak av tonåren..

Igår plingade det på dörren. Jag öppnar med Stella på armen och där står en äldre dam. Hon frågar om det är jag som även har en "liten grabb" som brukar leka ute på gården. Precis då kommer Prinsen springande av nyfikenhet av vem som "hälsar på". Prinsen stannar blixt stilla till i hallen när han ser "damen" som står i dörren. Sedan sänker han huvudet och blir ILL-röd i ansiktet. Damen berättar då att min söta lilla charmiga son ängnat eftermiddagen åt att totalt gå igenom hennes fina nya planterade rabatt.. Inga fina tulpaner lever längre och all jord ligger nu på hennes gräsmatta istället för där den ska.. Hon är inte så värst arg, mer bestämd och noga med att vi föräldrar ska veta om detta. Jag har ALDRIG sett prinsen så generad.. Det var knappt så att jag kunde hålla mig för skratt, men det var bra att hon kom. Så idag ska vi gå och köpa en blomma som Prinsen ska gå över med och säga förlåt. Så som han skämdes så kommer han nog aldrig mer våga sig på någon rabatt. Känns bra. Men det har slagit mig att han har blivit så "stor".. Nu känns det som att det inte är långt kvar tills grannar klagar på moppeåkande och hög musik när man är bortrest över en kväll.. Herrejesus, han låg ju precis och sussade på mitt bröst och var sisådär 60 cm lång.. Ja, ni. Tiden går minsann.
Men inte märks det väl så mycket på mig??! =)



Han är inte bara bra på trädgårdsarbete. Han är en hejjare på att passa lillesyster också!
Allmänt | |
#1 - - Jessica:

Haha.. ja du.. vad är det med barn och rabatter igentligen?? Minns du när vi lekte när vi var små och snodde tulpaner i dina grannars trädgårdar som vi sedan gick till ett annat hus och sålde bara för att få pengar så vi kunde köpa godis?? hahaaaa...

Upp