Strejk

Hej Hopp!

Gårdagen blev lite mer intensiv än jag trodde. Hann dock skriva ett litet inlägg mitt på dagen, som bara försvann?! Sjukt irriterande. Men nu är jag tillbaks.

I går morse gick den naiva mamman på sin lille sons försök att få vara hemma från skolan. Han låg här i soffan och kved att han hade ont i huvudet och aldrig i världens skulle orka eller klara av att gå till skolan. Jag ringer till läraren vid kvart i åtta. Kvart över åtta har Sonen kuddkrig med sig själv i soffan... Jahopp. Det blev till att berätta sagan om "pojken och vargen". Vet dock inte om han förstod innebörden, men nu ska jag minsann inte bli lurad lika lätt! Fast i dessa "gris-sjuke"-tider är man ju på sin vakt måste jag ju säga..

Stellan har börjar strejka åt insomning. När det är dags att somna (utan amning) startar skrikkalaset. Men jag ger mig inte! Hon får ligga där i sängen och tycka synd om sig själv en stund. Sen somnar hon. Men ack så irriterad man bli efter 1 timmes skrik i famnen, när man kånkar runt på henne här hemma. Så nu blir det lite välling och sedan direkt ner i sängen och somna själv. Tror att vi kommer uppskatta detta i framtiden. Vill inte bli en förälder som ligger och nattar barn i 3 timmar för att sedan inse att kvällen är slut och det är dags att även själv gå och sova. Nej, tack. Så nu övar vi för fulla muggar.

Idag ska jag fixa det sista inför Fars dag presenten till Mr´J på Söndag. Tror att han kommer bli glad! =)

Ikväll är det dags för ännu en körlektion och jag är fortfarnade superintresserad av allt som har med trafik att göra! Jag älskar att ta körkort! =)

Kram på länge!



Så här ser man ut om man skrikit på sin mamma i 45 minuter och sedan får syn på storebror.
Hon gillar sin storebror.

Allmänt | |
Upp