Mot Malmö!

E4 tar sig fint i regnet. Det tog för övrigt galet lång tid i Berga innan vi kom iväg. Visste ni att man inte kan få hjälp med att välja rätt olja på OKQ8? När ni frågade den lilla tanten på macken vilken olja  vi skulle ha till våran volvo -98:a svarade hon: "-Vad har ni för motor? " har ni hört en sådan spännande fråga? är det någon där ute som kan berätta vilken "sorts" motor ni har i bilen? Det hela slutade med att vi istället åkte bort till shell och frågade där istället. Vi fick en olja i handen efter ca 20 sekunder PLUS spolarvätska. Och nu rullar vi på. Nästa stopp vart på babyland där vi skulle köpa remmar till nya bilbarnstolen. När vi köpt remmarna och inte riktigt lyckas få ihop monteringen går jag in och frågar den lilla flickan i kassan om hon möjligen skulle kunna komma ut och hjälpa/visa oss hur vi ska "frakta" min bebis säkert i trafiken.. Hon frågar vänligt om jag köpt stolen i butiken och jag berättar att jag gjorde det för 6år sedan men har inte använt den på fyra, så jag minns inte riktigt hur den fungerar längre. Då byter hon inställning och blir otroligt otrevlig. -Nej, då kan vi inte hjälpa dig. bara om du betalar 150 kronor!" Usch, vad jag vill kalla henne fula saker! Men eftersom jag och Miss C är ett sådant perfekt team så lyckades vi till slut få till det och nu gasar vi på motorvägen äntligen! hittills bara ett stopp för kaffe/bulle/brownie/chokladbulle/gott&blandat/bilar...

PUSS

Allmänt | |
Upp