Morgonstund

Ja,ha. Så var man uppe med tuppen. Stella har en liten taktik på mornarna. Kl. 06:30 startar hon att "sjung-joddel-skrika" NON STOP tills jag vaknat. Och man kan inte lura henne och bara öppna ena ögat eller så, utan man måste resa sig upp, helst sätta på sig kläder och säga godmorgon till henne. Då skiner hon upp i ett leende och skrattar ljudligt. Vi går ner och jag ordnar en kopp te. precis när jag satt mig i soffan med koppen och slagit på nyhetsmorgon så tycker Stellan att jag har det lite för bra och sätter igång och fyller blöjan. Och hon snålar inte på den varan. Blöjan blir helt full och obrukbar. Så då är det bara att ställa ner koppen och tvätta av lill-skrållan. När jag sen tar en klunk av mitt ljumma te och placerar ändan i soffan i ett andra försök tycker Stellan fortfarande att jag tänker lite för mycket på mig själv. Då är det dags för "mat-gnället". Hej och hå vad hon kämpar med sina vackra toner. Det är bara att ge upp igen och placera oss i "ammnings-position". Och så somnar hon om. Så nu sitter jag här med mitt kalla te. Bugar och bockar.

//J

   
  

Men hon är inte så lite söt..=)

Allmänt | |
#1 - - Barbamamma:

Hon e inte lite ego den där Stella ;)

Vilka tokfina kort! Har mamman lekt fotograf själv?? Superfina =)

Puss på er

Upp