Utvärdering i siffror

Idag fick Prinsen vara ledig och det njöt han av sovandes i sängen fram tills klockan åtta, då jag var tvungen att väcka honom.. Nu har vi varit på 6-månaders kontroll med Stella på BVC och båda mina små pärlor uppförde sig exemplariskt! Barnen i siffror:

Sebastian 6½ år
Längd: 122,3 cm
Vikt: 21,3 kg

Stella ½ år
Längd: 67,7 cm
Vikt: 9350 g

Utvärdering: Min stora gosse är smal som en sticka och om man inte visste bättre kunde man tro att han var undernärd. Min lilla (stora) heffaklump väger snart som en 1-åring. Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att hon var övergödd...

Nu har vi gottat in oss i soffan igen och spelar Peter Pan TV-spel.. Prinsen försöker lära Stella hur kontrollerna fungerar. Det går sådär. Det är inte lätt att vara storebror och bara längta ihjäl sig efter att lillesyrran ska kunna vara med och leka på riktigt!

Puss så länge!

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Slutsats: Om Stella fortsätter växa i samma takt kommer hon när hon är i Sebbes ålder ha följande siffror:

Ålder 6,5 (so far so good)

Längd: Drygt 7 meter....

Vikt: Drygt 100 kg..

Med andra ord: En jättejättelång tjej som är lika gammal som sebbe och lika tung som morbror kusin...

Moahahahahaha....



Kram Moster M (Lite lugnt i skolan....)

#2 - - Maja:

Haha, om man jämför med mina tjejer blir det lite roligt. För Ina är säkert 110 cm och väger nog 16-17 kg och hon är 3,5 år.. Elli väger max 9,5 kg och är väl 75 cm lång eller så och är 1,5 år snart.



Så din 6 åring och min 3 åring är ungefär lika stora och din 0,5 åring och min 1,5 åring är ungefär lika stora.



Ombytta roller i våra familjer. :)



Hoppas ni mår bra. Kram kram!

Upp