Julias Fabulösa Analys..

Okej. Nu har jag då bara lyssnat på 1 minut av varje bidrag.. Och jag är inte särskillt imponerad av morgondagens startfält än så länge. Jag håller tummarna att dom växer på scenen..

1: Eric Saade-"manboy"= Molly Sandéns gulliga lilla pojkvän gör ett försök i år. Trallande och gulligt. Känns inte så himla övertygande faktiskt, även om inledningen påminner mycket om Britney Spears "Womanaizer". Han ska ju tydligen genomföra en "dödsdusch" på scenen i morgon! Ska bli spännande hur en sådan fungerar! Men jag tror att de flesta kommer rata hans chanser till biljetten till Globen.

2: Andra Generationen & Dogge-"Hippare Hoppare"=  Jag tycker nog att det faller på grund av Dogge. Andra generationens "gung" känns precis som när de var med för några år sedan med "pizza"-sången. Och då gick det ju hem, men Dogges "rap" får mig att rata detta bidrag. tror jag.

3: Anna Maria Espinosa-"Innan alla ljusen brunnit ut= Nej. Jag hoppas jag inte behöver äta upp det här sen. Men Nej. Kisspaus.

4: Highlights & Mist-"Come and fet me now"= Barbados har återuppstått! Haha.. Skämt o sidå. Detta är dansband på hög nivå. Det är nästan så att man vill svänga sina lurviga! Dom har tydligen fått sin plats via en omröstning på nätet och det kan ju visa sig ge bra med röster även i morgon. Men vette tusan..

5: Pauline-"Sucker for Love"= Jag tror att jag gillar det. Jag tror det. Det är svängigt och trallvänlig melodi. Jag hoppas, hoppas, HOPPAS verkligen att Pauline gör ett bra framträdande. Jag är dock lite rädd för att just detta inte riktigt passar här. Vi får se vad Sverige tycker.

6: Andreas Johnson-"We can work it out"= Det låter PRECIS som alla hans andra låtar. PRECIS. Jag blir lite trött faktiskt. Nej. Jag röstar nej.

7: Kalle Moraeus & Orsa Spelmän-"Underbart"= Här kan jag inte ens tippa. Antingen så går svenne-banan i radhusen bananas och röstar slut på bostadsbidragen, eller så blir det bara en mysig "pausunderhållning" som folk trallar med i..

8: Hanna Lindblad-"Manipulated"= Hej och hå. Fräsigt. Men tyvärr har jag redan glömt bort hur den gick.



Så hur kommer det att gå egentligen? Jag är helt förvirrad. Och det är ett otroligt svagt startfält.. Värre än förra veckan faktiskt! Men eftersom jag måste chansa så, here we go again!

Till Andra Chansen:


Andreas Johnson



Pauline!

Direkt till Final:


Pojkspolingen Eric Saade.



Kalle och Orsa Spelmän.


Allmänt | |
Upp