Fredag!

Så har nu alla sommarlov i den här familjen! Prinsen hade skolavslutning idag och regnet fullkomligt ÖSTE ner.. Alla fina uppklädda barn fick stå under tak, medans de flesta i "publiken" fick stå i hällregnet och lyssna på den vackra skönsången. Prinsen är hur nöjd som helst med att få sommarlov redan och ser mycket fram emot allt skoj som ska hända i sommar!
Efter medaljutdelning och "hejdåfest" i klassrummet, gick vi hem och städade ur kyl och frysen som blev sålda på blocket idag! ÄLSKAR när folk betalar för saker man inte själv vill ha och desutom hämtar sk*ten! Fabulöst!
När jag var liten och gick i skolan så hade vi i vår familj en mycket trevlig och mysig tradition. Efter varje sommarlovsavslutning serverades det chokladrulltårta och saft i trädgården. Minns denna stund väldigt väl och tycket det är ett prima sätt att fira in sommaren på! Nu har jag ju tanken att för denna fabbiga tradition vidare, men jag kände att det var lite "overkill" att försöka sig på att baka rulltårta i ett icke befintligt kök.. Så min fina MAMMA ryckte in! Så jag kastade in båda barnen i bilen och körde in tilll henne, där det serverades kaffe, rulltårta, saft, bullar och kakor! (Måste skryta och berätta att mamma bor i stockholm city.. Jag KÖRDE alltså själv dit. Inte illa pinkat!) Så länge jag och barnen fyllde magen med onyttigheter jobbade mannen min vidare här hemma.. Nu börjar det verkligen likna något, och vi väntar bara på bänkskivan, kakeluppsättning och fläkten. Sen är det klart!! Ska självklart lägga upp bild så fort jag kommer ihåg!

Nu ska jag titta fotboll med mannen.

PUSS
Allmänt | |
Upp