Sportlovsfest

Okej. Finalen i årets melodifestival kommer att vara en stor sömnfest. Ballad, efter ballad, efter ballad.. Nästan så att det skulle vara roligare om Timotej gick och vann. Bara för att få ett slut på eländet. Melodifestivalen är en fest och har alltid varit det. Men jag har då aldrig varit på en fest som avslutas med 10 "sista dansen" tryckare. Vill man njuta och få känslosam gåshud kan ni väl köpa en "Absolut ballad"-skiva? Men vad vet jag.
Nu har sportlovet börjat och det startade inte på bästa sätt. Vaknade med enorm nackspärr och det fullkomligt ÖSER ner snö utanför fönstret. Det är ju för bövelen Mars nu. Vädergud: Gör något!
Idag är det dessutom 7 hela år sedan Prinsen var beräknad. Vart tog dom 7 åren vägen? Och hur gammal är inte jag då? Nej, jag har bestämt mig för att alltid vara 25 i sinnet, så vad det står i passet spelar ju ingen större roll.

Hade tänkt att hitta på något riktigt "sportlovsaktigt", men jag tror nog det blir vattenfärg och sen nyponsoppa med mandelbiskvier till Lunch. Det kanske ger lite "feeling" i alla fall.

Mors!

Allmänt | |
Upp