Minnen

Snacka om nostalgitripp.. Mitt kära, fina barndomshem som är så proppfullt med minnen och historier från mina första 18 år ligger till salu på hemnet. Jag har inte varit inne i huset sedan vi flyttade för 10 år sedan, men fick nu en liten inblick när jag tittade på alla bilder. Även om nästan allt är omgjort så älskar jag det huset! Jag skulle  fortfarande kunna gå upp för trappan utan att sätta foten på just den knarrande delen av varje trappsteg..
Jag vet precis hur stigarna ser ut i skogen bakom, vart gamla hamstern ligger begravd och hur solen skiner in i sovrummen på sommarmornarna.. Hade jag haft ett par miljoner över hade jag utan att tveka kunnat köpa huset. Framförallt för barnens skull. Jag vill stå på farstukvisten och ringa i en klocka, så Sebbe vet att det är dags för middag när han är ute i lekparken. Jag vill att Stella ska ha pulkarace i stora backen, att vi kan plocka blommor i vitsippsdalen eller spela brännboll med grannungarna. Att barna ska leka "dunken" och krossa allt motstånd, då dom gömt sig i mammas eller pappas bil. ( och samtidigt "råka" ha sönder växellådan medans hela kvarterets barn letar ihjäl sig efter dom...) Faisken. Nu är jag på den sentimentala toppen känner jag.
En triss-lott på vägen hem??

//J

Allmänt | |
#1 - - Miss C:

Förstår inte vad du menar med växelspaken? Inget konstigt alls. :-D

Upp