MELODIFESTIVALEN!

Nu är vi alltså här igen! Jag har absolut inte hunnit sätta mig in lika mycket som tidigare år eftersom man jobbar heltid och har två små barn att hålla reda på också..=) Men här kommer en liten prognos och tippning..

1: DILBA - TRY AGAIN:  Väldigt bra låt måste jag säga.. OM inte Dilba sjungit den. Totalt ocharmig människa med tom röst.
2: SWINGFLY - ME AND MY DRUM: Det svängde. Men jag tror att jag behöver fler lyssningar innan jag är helt övertygad.
3: JENNY SILVER - SOMETHING IN YOUR EYES: Det här har allt som en klassisk schlager ska ha.. MEN kanske lite för mycket av det goda om man säger så.. Hört talats om less is more?
4: JONAS MATTSON - ON MY OWN: Här tänker jag inte skriva någonting i ren protest. Det här bidraget "slog ut" Cattis i Webbjokern. Fy f*n säger jag bara..
5: LE KID- OH MY GOD: Oj vad färgglatt! Men lät det inte EXAKT som Tove Styrkes nya låt? Svängigt och galet.
6: RASMUS VIBERG - SOCIAL BUTTERFLY: ZZZZnnnark....
7: PERNILLA ANDERSSON - DESPERADOS: Jag gillar det här. Jag tycker även att hon känns som en sympatisk kvinna. TRallvänligt, lite P3-aktigt.
8: DANNY - IN THE CLUB: Åh vad jag gillar det här! Det känns ungefär dubbelt så påkostat som resten av startfältet.. 1-0 till Danny!


MIN TIPPNING:

DIREKT TILL FINAL:

DANNY

PERNILLA ANDERSSON

TILL ANDRA CHANSEN:

JENNY SILVER

LE KID


Okej!

Hörs sen! =)



Allmänt | |
Upp