Ett bra liv?

Idag blev det lunchlåda. Men jag ville samtidigt inte mista chansen att få träffa solen lite. Så när falukorven var färdigäten gick jag ut och satte mig på Nytorget med en glass i solen. Tittade på alla barn som lekte i vattenpölarna. Alla föräldrarna som fick panik när som insåg att dom glömt barnens stövlar hemma. Det var trevligt.

Fick också en konstig kommentar från killen inne på Seven Eleven. Jag handlar där några gånger i veckan och det är en mycket trevlig personalstyrka som står bakom kassan.

Idag när jag betalat för min glass avslutade jag samtalet med att säga "- Tack så mycket." Varpå killen bakom kassan svarar: "-Ha ett bra liv!". Känns inte det lite konstigt att säga till en kund? Det må vara trevligt, men lite udda.

Idag har mamma hämtat Stella på förskolan. Dom skulle åka till Skansen med matsäck och titta på djuren. Lyxigt! Sedan får lilla donnan sova kvar hos mormor inatt och vara ledig från förskolan i morgon. Man gör så ofta "fel" när man blir barnfri såhär. Man blir ju onekligen sugen på en trevlig after work, restaurangbesök, rödtjut i soffan och sedan sent i säng för att "passa på" att njuta av lugnet utan barn hemma. Men man vaknar ju ännu tröttare än vanligt dagen efter. Så ikväll ska vi gå och lägga oss klockan åtta och sedan sova heeela natten lång utan en liten boxare som ligger bredvid. Gaahhh Vad härligt!

Ikväll ska ni även få en bild på badrummet som börjar bli färdigt! Så snyggt så!

 


Allmänt | |
Upp