Okej. Morgondagen. Jag vill börja med och ...

Okej. Morgondagen. Jag vill börja med och säga att jag inte riktigt vet vilket bidrag som ska vinna. Mina favoriter är: Danny - In the club, Swingfly - me and My drum och Eric Saade - popular. MEN jag är inte helt säker på det heller.. Fasiken hörrni! Vilken svår final det kommer bli! Jag ser dock fram emot det nya poängsystemet! Svenska folket (som bevisligen inte lyckats rösta fram rätt bidrag de senaste åren..) får lite mindre att säga till om, och de internationella grupperna är fler och har större makt. Det tummar vi upp för! Jag och jurygrupperna har de senaste åren varit ganska så överens faktiskt! Om man bortser från 2005 och Martin Stenmark.. Men om jag ska göra en chansning på hur det kommer att gå, så ser det ut såhär: 1: The Moniker 2: Eric Saade 3: Danny 4: Sara Varga 5: Playtones 6: Swingfly 7: Nicke Borg 8: Linda Bengtzing 9: Brolle 10: Sanna Nielsen Direkt när jag skrev det så blev jag osäker igen.. Typiskt. Men jag tror dessvärre att The Moniker kommer kamma hem detta i år. Detta beror inte på att jag tycker att detta är en fantastisk låt utan för att svenska folket fungerar så. Dom hittar någon som sticker ut och inte är "sådär fjolligt schlager " och röstar för att protestera mot hela tävlingen. Alla älskar att INTE rösta på ett förhanstippat bidrag. Precis som dom gjorde förra året. Undra om dessa människor ens minns vad den lilla söta flickan heter? Nej, strunta i att rösta om ni inte gillar upplägget. (det jobbigaste är att The Monikers låt sätter sig på en gång. Kommer på mig själv med att tralla " Oh My god" samtidigt som jag diskar..) Vill också klaga lite till på svenska folket. Skulle så gärna vilja haft med Linda Pritchards tok-pampiga ballad Alive i finalen.. Men man kan ju inte få allt här i världen! God natt! I morgon fyller min "lilla" pojke 8 år!

Allmänt | |
Upp