Mitt i Veckan!

Så var det Onsdag och min favorit bland alla vardagar! Jag slutar tidigt! Så en kvart till ska jag plocka runt här och sedan ska jag hämta mina gullungar! I morse hade vi utvecklingssamtal om Stella på förskolan och dom berättade att hon är en trygg och glad tjej som är ordentligt bestämd och som inte tilllåter att någon "sätter sig" på henne. Jag är så nöjd med hennes förskola och pedagogerna! Nu är det ju snart dags att byta avdelning och flytta till en större barngrupp med större barn och Stella kommer att ÄLSKA det! Det är lite värre för hennes nostaligiska föräldrar som trivs så otroligt bra på Myran och är livrädda att vi inte ska känna oss lika trygga på nya avdelningen.. Men jag vet ju att det kommer att bli bra! Och idag lovade vi Stellas underbara fröken H att vi ska stanna utanför hennes fönster varje morgon och vinka till henne! Även hon var lite ledsen att Stellan ska flytta..:-)

Prinskorven Sebbe ska på scouter ikväll och på Fredag är det hajk-premiär! Dom ska spendera kvällen ute i skogen och sedan sova över i scoutstugan. Inför detta fick vi en lång lista på allt som skulle tas med och den var inte liten vill jag lova.. Om vi ska köpa allt som står skulle ingen av ungarna få några julklappar i år..:-) Men då sörrni, ska ni få höra! Inte bara jag har en fantastisk mamma utan även Miss C har en riktig Toppen-morsa! Jag ringde bästa Maureen och hörde efter om inte hon kanske hade lite liggunderlag och annat krafs i hennes garage..(Som jag vet är ganska fullt med mycket bra-å-ha grejer!) Och visst hade hon det! "-Bara du kommer hit och hjälper mig att leta upp dem!" SJÄLVKLART! Hojtar jag och är så tacksam att jag har så mycket härliga mäniskor omkring mig! Så ikväll tar jag med mig Stella (För jag vet att det typ är som en betalning för Maureen att få busa med S en stund..:-)) och letar friluftsgrejer i af Ekenstams garage!

Nej, nu blir det slutspurt på jobbet!

//Julia

Allmänt | |
#1 - - Miss C:

<3

Upp