Skärtorsdag!

Hej Hopp!

Det är Torsdag, fast Fredag och det är ju för härligt hörrni!
Fick dessutom den härliga nyheten att Stellas gamla favoritfröken (alltså inte gammal i ålder, utan bara tidigare) från småbarnsavdelningen Myran ska börja på hennes nuvarande avdelning Tallen! Har varit lite halvnöjd med den nya avdelningen hittills, men eftersom Stella har trivts så har jag inte gjort någon större sak av det, men nu blir det andra bullar kan jag lova! Fröken H är ett riktigt rivjärn som får saker att ske och dessutom är rak,ärlig,rolig, trygg och väldigt väldigt snäll. Det var dessutom väldigt ledsamt när vi bytte avdelning, för Stella är så väldigt förtjust i H. Hon berättade ofta att hon saknade henne och ville vara kvar på Myran. Varje morgon när vi är på väg till Tallen stannar vi utanför Myrans fönster och vinkar till H och allt som oftast slänger hon upp fönstret och vrålar "-StellaMaräng!" och lyfter upp henne i en mysig morgonkram.

På Måndag fyller jag 30 och det är ju en viss skillnad på vad man gladde sig åt för 10 år sedan. I morse blev jag tårögt glad av att veta nyheten om Stellas favoritfröken och för 10 år sedan var jag tårögt lycklig åt det faktum att jag fick inhandla dryck lagligt på systembolaget. Jomenvisst.

Nu ska jag sparka igång den här dagen på riktigt!

Vi hörs!

Allmänt | |
Upp