Fredagsfeeling och mobil i kras..

Behöver antagligen inte packa på er ännu ett: "Idag är det fredag! Hurra!!" Men Hej och hå så härligt det ändå är med veckans sista arbetsdag! Nog om det.
Ikväll får vi eminent besök av storasyster och delar av Borrie-klanen. Svenne-Banan familj i förorten som vi är, bjuder vi sällskapet på Taco. Bra så!
Ska iaf bli väldigt trevligt att träffa de härliga herrskapet igen.
 
Vet ni vad som precis hände mig? Jomenvisst, jag ska ta bort det fina lila mobilskalet för att göra lilla Brigitta (mobilens tilltalsnamn) lite fredagsnygg med hjälp av lite bra screen-rengöring vi har här på jobbet och plopp sa det visst. nedanför stolen ligger fina fina Birgitta i svåra ryggsmärtor. Hela Birgittas baksida är spruckit! Den irritationen. (Och dåliga samvete gentemot Birgitta såklart!) Jag ska genast googla på bra ställen där "mobil-ryggar" kan lagas och börjar skriva in "sprucken" i sökfältet. Då kommer dessa alternativ upp: Sprucken mjälte, Sprucken blindtarm, sprucken trumhinna och VIPS så hade jag inte längre någon större ångest för mobilen kan jag ju säga. Frisk och kry (med en förbannad foglossning, men jag klagar inte!) gick jag istället till min mobiloperatörs butik här på söder och kollade mina möjligheter till att få en ny mobil och ett bättre abonnemang och det skulle ju gå strålande! Och billigare än idag också! Bra jobbat Jules! Som ni kanske märker så är det inte direkt någon händelserik dag här på kontoret idag.. Så jag har tagit lite kort på vad jag har gjort idag..
 
Den gul-oranga hissen. Försöker väl få till en "avslappnad och naturlig" bild, men stressen för att någon ska komma in och "upptäcka" min otroliga löjlighet gör det omöjligt.. Här ska jag till soprummet och kasta elavfall, trasig lågenergilampa och tomflaskor.
 
Bakom mig är företagets parkeringplats. Den använde jag ganska mycket i våras/somras eftersom ägaren av den nu stående röda bilen var pappaledig 3 dagar i veckan. Nu är den tiden förbi och nu blir jag helt rasande när jag hör om stockholm stads förslag till ÄNNU dyrare parkering i innerstaden. Inte på grund av parkeringskostnaden kanske, men dom måste förstå att dom måste sänka priset på kollektivtrafiken för bövelen!
Nåja, här är jag på väg för att posta ett brev och köpa frimärken..
 
Jag hämtar posten. 2 små räkningar låg och väntade på mig idag. Lltså en ganska bra dag för chefen. Kunde varit värre.
 
Och tillbaks inne i den gula hissen trycker jag på knappen... Spänningen stiger liksom..
 
Här är det smartiga rengöringsmedlet till mobilen. Ser inte på den med samma ögon längre..
 
Där nere låg hon.. Ser även här att mina fötter ser en anings svullna ut. Toppen. verkligen!
P, har du kvar några stödstrumpor?? Låna?
 
Spillde lite i köket och går till städskrubben för att hämta lite Ajax. Tar säkert 10 bilder här inne och ändå ser jag så här galen ut. Man liksom ser min koncentration för att inte få med dubbelhakan. Går sisådär kan man ju säga..
 
Funderar om jag ska ta tag i vårt förråd som numera mer fungerar som en soptipp. En väldigt rörig soptipp. Men.. Nä. Jag struntar nog i det och skriver ett inlägg här istället..
 
Nej, hörrni! NU drar vi igång Fredagseftermiddagen med en riktigt härlig fredagsdänga!
 
 
 
 
Varför dom bär fruktansvärda svarta latex/läder kläder på sig har jag dessvärre inget svar på.
Kan tänka mig att killarna (numera herrarna) har den här videon lite som "skäms-video" som dom gärna inte lägger in i sina CV´n..
 
Om jag någon gång får tag i Min, Cattis, P och Linas egen video till den här låten, lovar jag att visa er den. Den är väldigt mycket bättre än den här.
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Pillan:

Hahaha!! Fler såna här inlägg tack :) Puss

#2 - - Malin:

Hahaha! Vilket roligt inlägg!!
Och magen ser ut att ha växt sedan sist, även om vi sågs för bara en vecka sedan (eller var det två?). Du är i alla fall superfin!

#3 - - Catalina:

Oj oj vilken spännande dag!

#4 - - Miss C:

Haha!! Underbara du!! <3

Upp