Helg, halsfluss och skolstart

Sådärja! Måndag igen. Lämnar idag inga kommentarer på just det. Över till helgen som varit!
 
Min snälla arbetsgivare lät mig gå hem lite tidigare i Fredags för att kunna njuta extra mycket av vårt eminenta besök! Har kommit fram till att jag/vi har haft en jäkla tur (För inte kan det väl handla om min systers skicklighet?) när det kommer till just denna där Borrie-släkten. Inte nog med att hon "haffade" en förjäkla bra karl, för det är vi ju såklart sjukt glada för, men även hans härliga familj! I Fredags följde Big C´s mamma och pappa med hem till oss och det är ett riktigt härligt par det där! Stella tycker så mycket om Dudde (C´s mamma) att hon gav henne den fina gåvan att få närvara vid den stora stunden på pottan. Dudde fick glatt sitta på pallen bredvid och läsa bamse så länge Stellan uträttade sina behov. Det är ju kärlek ur en 3-årings perspektiv det.
 
Lagom till Lördag fick Stellan hög feber och ont i halsen, så vi fick ställa in vårt besök på loppisen i Täby, men när barnet hade en dos alvedon i kroppen så var hon pigg och ville mer än gärna hjälpa till att måla om pallen i köket! En tråkig historia som bara stått och varit ful väldigt länge. Jag skulle vara pedagogisk och lite sådär "tossig" som alla roliga föräldrar är och låta mina barn få välja hur pallen skulle se ut. Hej och hå! Det blev mycket lila, rosa och blått. Eller rättare sagt. Det blev BARA lila, rosa och blått. Och randigt. Höll på att bli halvt galen på all maskeringstejp ett tag där kanj ag lova.. Men med resultatet framför sig kan man ju inte sirekt säga att jag har okreativa ungar. En rejäl färgklick i köket minst sagt! :-)
 
 
Senare på kvällen så blev Stellan sämre och sämre så på Söndags morgonen åkte jag ner till husläkarjouren och fick den härliga diagnosen: Streptokocker. Sikken fest! Nu ska damen ta pencillin 3 gånger om dagen i 10 dagar och hon fullkomligt HATAR medicinen. Vi får muta för glatta livet. Måste nog fylle på förrådet med godis, Coca Cola och glass på vägen hem.. Men vad tusan. Är man sjuk så är man!
 
Skrattade gott på bussen i morse. Hittade lite fina bilder på telefonen som sjuklingen tagit på sig själv igår. Hon må vara det sötaste som knallat runt på denna runda jord, men någon fotomodell tror jag inte att hon blir. Måste jobba lite på poserna då..
 
(Kanske måste göra något åt frisyren också...)
 
Hörrni! Idag började min lilla (??) Prins i 3:an! Kan ni förstå? Det kan inte jag och därför tänker jag låta honom vara 8 resten av hans liv. När han fyller 15 och sitter och hoppas på en moppe, så slänger jag fram pokemonkort och en sparkcykel. Grattis Lilla gubben! Min lilla lilla 8-åring!
 
 
Nej, nu kickar vi igång den här måndagen tycker jag! Och jag känner mig mer motiverad efter att ha sett filmen på när Stella lär sig krypa. Jämför det med en måndagmorgon idag. Man tror att det är fullkomligt omöjligt att göra något vettigt och att kunna känna glädje över just denna dag. Men kämpar man på, så lossnar det till slut och jag kanske kan skratta lite efter lunch till och med!
 
 
 
Trevlig dag!
Allmänt | |
Upp