Jomensatte..

Vaknade. Släpade mig ur sängen. Försökte väcka 2 barn. Gick sådär. När jag väl fått in den största i duschen får han ett litet härligt morgonutbrott på mig. Vet ni för vad? Jomenvisst. Det var för mycket LEKSAKER i duschen! Vill ni satsa pengar på vem/vilka som släpat in alla prylarna? Jag kan ju hinta om att Jonas sällan leker med lego i duschen eller borstar håret på en barbie under dagens tvättstund. Jag kan ju också tillägga att jag själv knappt kan böja med ner längre, så matematiken är rätt enkel. PLOCKA UNDAN EFTER DIG SJÄLV DÅ UNGE!
Sådärja. Jag fortsätter min väckningaktion med den ilskna 3-åringen. Hon är snäll och rar de första 2 minuterna och jag hinner tänka att "-Kanske kan det bli en bra dag idag!" Sedan säger det PANG  och av oförklarig anledning ligger hon under vardagsrumsbordet och skriker att jag är dum. Åh, älskade morgon! När jag släpat fram den söta lilla skrikande saken ska hon minsann ha dom däringa flingorna som vi inte har hemma. Perfekt. 10 minuter senare äv vad det är tänkt har jag lämnat bägge barnen och jag kan sätta mig på bussen. Somnar som en stock och vaknar med dreggel på hakan i Danderyd. Classy. När jag väl lunkat mig fram till jobbet ska jag genast vara en härligt arbetskollega och sätta på kaffe till mina fina arbetskollegor. Fyller kannan med vatten och PANG. Jag slinter och det ligger vatten/glas/sump över hela köksgolvet. Heja mig. Nu har jag städat upp eländet, hittat en ny kanna, ätit en smörgås och sitter och är avundsjuk. Familjen D ska åka till Thailand i November och det visade sig att dom ska bo på samma hotell som vi bodde på i vintras. Sedan ska dessutom svägerskan och hennes familj åka till Kap Verde ungefär precis samtidigt som jag ska försöka föda ut en soffgrupp. (Bebis, men Babben Larssons liknelse är slående!) Blir inte alls sugen på att totalt strunta i allt förnuft och bara boka typ en exotisk lyxresa till en tropisk ö och åka i morgon. Det vore fint. Men vid närmare eftertanke vill jag inte sitta på den däringa tropiska ön och surpla coca cola och gå och lägga mig klockan 19 tillsammans med barnen. Nej, jag vill dricka goda viner och sitta ute på balkongen med min snygga man till sena natten, när dom där små människorna i familjen har somnat. 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Catalina:

Öhhh jag snoozade en extra gång..... :)

#2 - - Pillan:

Hahaha!! När soffgruppen är levererad från fabriken, då ska vi skåla i champagne och prata om alla framtida exotiska resor! Utan alla söta barn ;) PUSS!!

Upp