Viktigt sparande!

Jag börjar sakta men säkert förstå vad min kära Mr`j menar. Jag sparar verkligen på de sjukaste sakerna. Tanken är, att om det är okej väder i morgon ska jag och Fru D sälja prylar på Täby Galopp och detta innebär ju att man måste leta upp alla prylar som ska krängas iväg. Fast hos oss behöver man inte direkt leta ihjäl sig för att hitta skrotet.. Igår kröp vi ner i källarförrådet och skulle lokalisera upp tänkbara loppis-försäljnings-fynd. Alltså, jag skulle kunna sitta där nere i en vecka och bara titta igenom allt roligt(!!) jag sparat på mig under åren. Vad sägs om ungefär 15 tidningar och utklipp från melodifestivalstiderna 2005-2008?
 
 
Det är nästan så man blir trött på sig själv.. Men Stella tyckte det var roligt! =)
 
 
Nu när vi faktiskt vet vad det är för en liten krabat som ligger där inne, måste vi ju börja rensa ut sånt som inte kommer att behövas. (För nu stänger jag butiken och det här blir sista "Leveransen" ur Julias bebisfabrik AB..)
Jag kan ju meddela att det var inte lite sentimentalt att gå igenom barnens kläder från bebistiden.. Kanske är det bara hormoner, men att sitta och titta på Prinsen små, små byxor som jag köpte för 10 år (!!!!!!!) sedan när han fortfarande låg i min mage och var anonym var en riktig känsloresa. Det är ju för tusan bara lite tyg! Men ack vad det lilla tyget påminner om min lilla bebis-prins..
Men för att få plats med ännu en bebis (Och självklart ska inte bebisen få bo i förrådet. Jag syftar mer på allt jäkla krafs som kommer med ungar..) och ännu fler melodifestivalstidningar, så måste vi rensa ut lite nu.
 
 
Igår när jag hämtade Stellan så fick jag direkt frågan (eller snarare bedjan) om att få pannkakor till middag och med en gravid mamma har hon tur! Jag stekte pannkakor för glatta livet och tydligen luktade de så gott, så halva grannskapet satt vid middagsbordet när det var dags att äta! Väldigt trevligt!
 
 
I morse vaknade jag av det fantastiska höstvädret och bestämde mig ganska så omgående att strunta i den kommunala trafiken och ta bilen istället. Latmask som inte vill stå på busshållsplatsen i regn - Javisst!
 
 
Nu gasar vi på den här dan så kör vi helg sen!  Heppå!
 
Allmänt | |
Upp