Viktigt och oviktigt

Så var det Onsdag. Får inte riktigt grepp om den nya designen. När jag går in på bloggen från datorn så ser det strålande ut, men när jag går in via mobilen är inte färgerna rätt och det ser lite knasigt ut.. Men det ordnar sig väl..

Igår var jag på fina Dag´s begravning. Det är så otroligt ledsamt när älskade och bra människor får lämna jordelivet för tidigt. Men det fanns glädjande stunder också. Som när vi alla vänner samlades och fick vara där tillsammans. Att vi har varandra i både roliga och svåra tider gör mig så himla själaglad. Vi är ett starkt gäng som skulle springa över eld, simma genom forsande vatten och kasta oss ner för höga berg för varandra. Och jag vet att vi skulle göra det utan att ens tänka efter. Och vackraste Miss C. Jag älskar dig till månen och tillbaks och jag vet att Snoop Dagge Dag är så fantastiskt stolt över dig.

Kom på häromdagen att det för tusan snart är dags för årets mest kalasfyllda månad. MARS. Bägge  mina små solstrålar (Nåja, när den ena inte är en tjurig förpubertetsgrabb och den andra glänser i sin 3-års trots...) är ju födda i denna fantastiska månad och det resulterar ju självklart i.. Presenter. Och presenter kostar pengar. Och för att få pengar måste man jobba. Och åker man på semester i 15 dagar och är hemma med sjuka barn, så får man inga pengar. Great! Så nu letar jag tokbra och tokbilliga presenter på nätet! =)
Att vara begränsad sina tillgångar kan dock vara ganska roligt. (Uppfatta mig rätt nu. Jag skulle GÄRNA ta emot lite kosing om någon känner sig sugen på att bidra..=)) Men att sätta upp en budget för varje födelsedagsbarn och sedan hitta grymma presenter inom just den ramen är ganska spännande. Och klurigt. Ni ska här få se min sons egen önskelista.

* En egen dator.
* En mobiltelefon. En Iphone4s Såklart.
* Typ en miljard TV-spel.
* Ett nytt Nintendo DS.
* Ett husdjur. (Och då räknas inte fiskar med tydligen...) Den ska vara hårig och kunna mysa.
* Allt med StarWars (Läs: SNORDYRT)

Sådärja. Nu tänkte jag ge lite rimligare förslag till våra nära vänner och familjer som känner sig sugna på att bidra till mina barns prylhets i Mars.

Vi startat med 9-åringens:

* NintendoDS spelet SMURFARNA

* SKYLANDERS Ett spel till Nintendo WII

* En mjuk och gosig Morgonrock

* Guinness rekordbok

* Uteleksaker såsom fotboll, bandyklubbor osv..

* En ny skolväska i en sån här modell:


Det spelar ingen roll hur den ser ut, bara det får plats ett liggande A4 ungefär.

* Kläder i storlek 134-140. Byxor, tröjor, strumpo, kalsonger, Ja ALLT behövs!


Nu kör vi 3-åringens:

* Cykelhjälm.

* Liten CD-spelare.

* Möbelset till Pippi-dockhuset


* LEGO Duplo.

* Atrid Lindgren filmer.            

1: Madicken

2: Karlsson på Taket

3: Lotta på Bråkmakargatan

* Pysselböcker med klistermärken

* Små Bondgårdsdjur

* En sån här rita-mojäng:


* Pyssel. Så som pärlor, lim,sax och färger

Toppen hörrni! Kirrar ni dom här sakerna så fixar jag bullar, kaffe och tårta! DEAL?

//J

Allmänt | |
Upp