Halv åtta hos mig och sol!

Veckan rusar iväg trots saknaden av mina söta ungar! Pratade precis med bägge två och Stella berättade om plockade blommor, strandlek och en massa annat härligt sommarnöje hemma hos mormor och Bobo. Sebbe har också haft en fin vecka med vinst i boul över pappa, bio och lite kompislek. Idag kommer han hem till oss igen!
 
Men veckan var det ja! I Måndags åkte jag hem till Miss C i Hammarbyhöjden. Vi åt pasta, läste gamla brev och dagböcker från ungdomens tid och OJ vad jag skrattade! Det var inte lätt att gå på mellanstadiet och vara kär kan jag lova.. SKönt dock att man var lite lätt "ombytlig" och kunde gå vidare fort..:-)
 
 
Hehe..:-)
 
I Onsdags hade jag en fantastisk dag! Jag slutade tidigt och för första gången någonsin behövde jag inte stressa hem för att hämta barn och laga mat. Jag åkte förbi Solna centrum, köpte jordgubbar och en dricka. Sedan åkte jag vidare till Huvudsta där jag gick ner till vattnet och satt helt själv i solen i TVÅ timmar. Det var jag, en bok, ganska många myror och en och annan joggare som skuttade förbi. Det var så otroligt avkopplande..
 
 
När klockan blivit 18 gick jag upp till min goa svägerska som också är helt ensam den här veckan och vi startade en liten följetång. Vi leker "Halv åtta hos mig"! Det är jag, svägerskan Malin och svägerskan Fia som är deltagare och Malin var alltså först ut. Eftersom vädret strålade intog vi både förrätt och varmrätt på balkongen och när skymningen kommit och det vardags för smarrig dessert flyttade vi oss in till köket. Det var så härligt att få umgås utan barn och män och fast vi känt varandra i 5½ år tror jag det var första gången vi hittade på något utan våra familjer. Nu ska vi se vem som står värdinna nästa gång och både jag och Fia har lite panik bägge två, då Malin är en riktig hejjare i köket och levererade storslaget..
 
 
Igår fortsatte jag snylta i mig bjudmiddag, men denna gång i Åkersberga hos Familjen Dahl! Jag och Mr´J åkte dit efter jobbet och då strålade solen igen och vi fick fantastisk canneloni i solen med jordgubbar och glass till efterätt! (Oj, vad jag pratar om mat hela tiden..:-))
Det blev en tidigt hemgång och nu är det helg och de flesta går på semester idag. Men jag jobbar Måndag Tisdag nästa vecka också, Men ACK vad skönt det ska bli med helg först och sedan 4 veckors ledighet!
 
KRAM!
 
Allmänt | |
Upp