Jag och mitt gäng

Det gick hem!

Publicerad 2012-05-27 09:38:12 i Allmänt

Tänk hörrni! Hon tog hem det! Nästa år har vi äran att arrangera Eurovision! Jag kunde inte sluta tänka på att jag så väl kan minnas exakt vad jag gjort de gånger Sverige har vunnit det här spektaklet. Och i vilka olika skeden i livet det skett..
1991: Carola vann med Fångad av en stormvind - Jag satt på golvet, 1 meter från TV'n hemma hos pappas kompis Håkan. 9 år och fortfarande en liten flicka.
1999: Jag är på fest uppe vid Säby Gård och får reda på att Charlotte Nillson vunnit med Take me to your heaven. Festen var redan väldigt rolig, men oj vad roligt det blev efter resultatet! 17 år. Liten men ändå stor.
2012: 30 år och med två söta barn sovandes i sina sängar på övervåningen ser jag Loreen krossa sitt motstånd. Bredvid mig sitter den bästa fästmannen och så som varje år skakar han lite på huvudet över mina glädjeskrik..:-)

Tack Loreen!

Asplöv!

Publicerad 2012-05-26 23:42:50 i Allmänt

HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!! Mina nerver klarar inte av röstningen i eurovision.. Jisses!!

Dofter

Publicerad 2012-05-25 20:02:46 i Allmänt

Man kan ju inte tänka på något annat än skolavslutningar och kommande sommarlov när man känner syrenens doft.. Härligt!

Ära vare gud i höjden..

Publicerad 2012-05-24 08:44:50 i Allmänt

Denna har Sebbe gjort i slöjden! Visst är den fantastisk?! (och ja, jag vet att en mor ser fantastiska saker i allt barnen gör..) men jag tycker att den är galet söt! :-)

100 år

Publicerad 2012-05-23 07:55:01 i Allmänt

Idag ska Sebbes skola låtsas att det är 1912. Det var hårda bud om vad man fick och inte fick ha på sig och en special-matsäck var ett måste. Dessvärre så hade vi inte så mycket kläder hemma som kändes 1912, men det blev lite Emil i Lönneberga-feeling om man bortser från skolväskan och skorna..:-) Vad spännande dom kommer att ha det! Stella var glad och envis som vanligt och krävde att även hon skulle få ha limpsmörgåsar inslagna i bakpapper med sig till förskolan. Självklart fick hon det! :-) i dag slutar jag tidigt! Yey!

Tröttma

Publicerad 2012-05-20 19:29:11 i Allmänt

Jag är så trött just nu att jag precis räcker till för att överleva varje dag med mina barn. Så fort dom lagt sig i sängen på kvällen stupar jag och vaknar inte förens dom vaknar dagen efter. I morgon ska man dock väckas av väckarklockan och stress till jobbet igen. Jag. Vill. Inte. Vi gjorde ett snabb besök på mulle meck parken i Solna idag och sedan var det dags för pojken att besöka frisören igen. Nu är han fin inför sommaren! Nu: godnatt!

Ute i det fria!

Publicerad 2012-05-17 20:21:12 i Allmänt

Lediga vardagar är ju lätt det bästa som finns! Idag hängde vi på domarudden. Vilken liten guldgruva det är egentligen. Man glömmer liksom bort det ibland. När vi kom dit var det som att släppa ut kossor på sommarbete. Benen var inte stilla i mer än 1/2 sekund.. Sebbe hittade massa gamla fiskespö-delar som han helt själv knåpade ihop till ett fungerande metspö! Han var såå stolt och letade mask för glatta livet! Men dessvärre fick vi åka hem utan fångad fisk.. Mr'J har varit en väldigt duktig hemma-man idag och målat väggar & slipat vardagsrumsbordet. Bästa kille!n Nu ska jag försöka få in mina små som är ute och leker med gårdens alla barn. en äppelpaj står i ugnen och jag inser nu att jag låter som en riktig morsa.. :-)

Frukost!

Publicerad 2012-05-12 10:37:14 i Allmänt

Det var en mycket bra frukost och nu ska vi ut en runda på stan! När vi kommer tillbaks blir det bastu och bubbelpool. Det är INTE synd om oss..:-)

På väg!

Publicerad 2012-05-11 17:19:46 i Allmänt

Nu sitter jag och J i bilen på väg mot Nyköping och vår egna härliga hotell-helg! Det ska bli helt fantastiskt skönt med hotell-lakan, frukostbuffe, bastubad och goda restaurangbesök. Lovely!

Bio!

Publicerad 2012-05-06 14:35:12 i Allmänt

Idag har Stella, jag och Mr'J varit på bio! En 40 minuter lång film om Alfons Åberg. Stella var nog lite överladdad, för efter en stund hördes snarkningar från hennes håll..:-)

Vrålåk!

Publicerad 2012-05-02 19:22:37 i Allmänt

Har ni sett mitt nya vrålåk? Köpte den i helgen från en trevlig kvinna på blocket. I går hämtade vi även upp en cykelbarnstol så Stella kan hänga med när vi ska på lite längre trippar! Idag premiär trampade Sebbe och jag ända bort till hackstabacken. Ett skönt och nyttigare sätt att lämna på scouterna! Han tyckte att det var väldigt spännande att få cykla så långt och höll hårt på bromsen i nedförsbackarna..:-) stackarn har ju bara cyklat på vår gård i alla år..Utan någon som helst sluttning typ.. Men nu ska vi bara hitta en cykel till Mr'J också. Sen ska vi på härliga utflykter tillsammans! :-)