Fredagskväll

 
Hej och hå!
 
Som sagt, jag lever. Och OM jag känner att jag gör just det. Kroppen+bebisen påminner mig ganska så jätte flitigt. Jag har genom de senaste veckorna fått en helt ny förståelse för människor som lever med kroniska  smärtor. Jag vet ju att mina kommer att försvinna när bebisen kommer, så jag ser ju i alla fall lite ljus i tunneln även om jag måste erkänna att det är svårt ibland.. Men tänk att alltid må så här och veta att man alltid ska göra det. Jäklar i min låda vad jag är lyckligt lottad. Det är alltså foglossningen som spökar mest. Men den resulterar liksom i att hela underkroppen låser sig och det strålar smärta hela vägen ner i benen Hela tiden.. Dessutom ligger den lilla damen väldigt långt ner och dansar disco mot mina nedre delar 80% av dagen.. 
 
Vi var ju på ultraljud förra veckan också! Först skulle det kollas om moderkakan låg ivägen för själva "utgången". Om den låg ivägen skulle det resultera i ett planerat kejsarsnitt 2 veckor före beräknat datum. (Och det var jag inte så sugen på faktiskt..)  Jag blev lättad när det visade sig att moderkakan låg på sin plats och den "Vanliga" utgången är fri för passage så att säga.. :-)
Sedan skulle vi även titta efter hur stor "Lilla" tösen beräknas vara vid nedkomst.. Eftersom hennes storasyster hade "stadig benstomme" när hon föddes och chockade mig ganska så ordentligt, så ville vi gärna veta om det låg en 5-kilos klump där inne.. (Då hade jag välkomnat det där kejsarsnittet med jordens mest öppna armar kan jag säga!) "Domen" blev inte så farlig som tur var. Fast samtidigt vet man ju inte hur rätt dom har. Det kan ju hända mycket nu på slutspurten, men dom trodde väl att hon kommer ligga på ca 4 kg. Inte verkade hon vara jätte lång heller, så det blir antagligen likadana små gropiga lår som sin storasyster förgyllde oss med! :-D
 
Annars då?
 
* Vår familjemedlem "Kakan the Hamster" har fått ett nytt fint hus! Hon stortrivs! Och har visat sig vara en hejjare på att klättra! =)
 
* Vi är snart färdiga med årets alla julklappar och det känns så himla skönt! Om två veckor är det advent och jag kan inte kontrollera min julkänsla i år. Jag och Jonas gick in på Åhlens efter ultraljudet och jag kunde inte behärska mig. På riktigt. Allt glitter, pumlor, ljus, tomtar och annat "krafs" fick mig att nästan svimma. Det var tur att Mr´J var med och kunde stoppa mig. Jag fick bara med mig ett datumljus den här gången.. Och det är tur att jag är halvt handikappad och inte klarar av att ta mig så långt själv på dagarna. Jisses. Skulle bli dyrt om jag kunde traska runt i Täby centrum hela dagarna.. Igår jobbade Mr´J över och då passade jag och barnen på att julpyssla! Vi satte till och med på julmusik.. Och idag har vi druckigt årets första julmust. Jamen ni hör ju. Tvångsvård nästa.
 
 
Man kan ju lätt räkna ut vilka mina barn har som stora favoriter här på jorden.. Igår föreslog jag att barnen kunde göra årets julkort. Sebbe valde att göra 2-3 stycken, men den första var han så sjukt nogrann med. Han sa inte ett ord innan han var helt färdig. Och det var självklart vem som skulle få det.
Det är alltså "Morbror-Kusin" i Malmö som blev det självklara valet.
 
Dottern då? Jo hon körde på ett helt nytt koncept hon. Hon ville inte rita eller måla tomtar eller snögubbar. Nej, hon ville att gudmor Cattis skulle vara med på varje kort. Frustrationen när hon inte hittade några fler foton..:-)
 
 
 
Ikväll har vi invigt Sebbes chokladfontän som han fick för sin tidningsförsäljning (Han plockade även hem en filmkamera, ett dataspel och coola hörlurar) och vi köpte besprutade jordgubbar, ananas, päron och banan som vi doppat i den goda chokladen. Herrejissus vad gott det var! det kommer vi definitivt att göra igen!
 
I morgon ska Sebbe gå på bio med en kompis och det är väldigt speciellt, för det är första gången som dom ska gå ensamma! Jag lämnar av dom i salongen och möter sedan upp dom när det är klart! Jag minns själv första gången jag fick gå själv. Oliver och gänget var filmen och jag åt in biobiljett. Japp ni läste rätt! Berättade det för Sebbe igår och han skrattade väldigt länge..:-)
 
Vi hörs!
 
 
Allmänt | |
Upp