Tisdag

 
Jag beter mig precis likadant som jag gjorde i somras.. Det är det här med vädret. Jag kan typ inte tänka mig något härligare än att vi får snö till första advent. Och gärna hela December om jag får bestämma.. Och nu när jag hör rykten om att det kanske ska komma snö till helgen blir jag helt galen. Jag måste VETA om det kommer. Så nu har jag laddat ner typ alla väderappar tilll mobilen och ser hur oddsen ser ut för just vårt område. Minusgrader ska det bli, men om det kommer att komma så mycket snö att det lägger sig till marken och stannar ett par dagar är alla oense om. Vädret idag behöver vi ju knappast tala om..
 
I morgon ska jag få min snygga kille att hämta upp julkartongerna från källaren. Ska verkligen försöka att inte totalt flippa ut och slänga upp alla tomtar och glitter på en gång, men jag kanske kan fixa till några hyacinter med mossa och en och annan stjärna i något fönster innan helgen... :-)
 
Idag är det 30 dagar kvar tills lill-tösen än tänkt att komma. 30 dagar är ju INGENTING. Blir sjukt stressad för att förlossningen närmar sig. Jag är inte stressad för saker som ska fixas innan, det mesta har vi klart redan. Men att hon ska komma ut. Gah. Nåja, det blir väl inte bättre av att man nojjar sig. Lite sent att ångra sig nu.. ;-)
 
Nu dags för middag och läxläsning!
 
Jag drömmer om en vit jul...
 
 
 
Allmänt | |
Upp