Det lilla projektet som blev stort..

Hej kompisar!
 
Hoppas att ni haft en fin helg!
Våran gick i ett! Vi bestämde oss i fredags för att barnen ska få byta rum. Stella har ju prylar överallt och leker mer med leksaker än sin storebror och är därför är hon i behov av större yta. Sebbe leker ju knappt alls med annat än LEGO och TV-spel så nu får han ett tufft "tweenie-rum" istället!
Jonas har stått hela helgen i jobbarkläderna och slipat, sågat, målat, lagt golv, limmat,burit, kånkat och slitit som ett djur. Duktig! Och det blir JÄTTE bra! Sebbe rymde iväg till en kompis och jag och Stella drog till färgaffären och IKEA. Man får inte ha bråttom eller vara stressad när man går runt på IKEA med en 3-åring utan vagn.. Att komma från barnrums-avdelningen tog sin tid kan jag lova..
 
Alla godsedjur skulle få middagen sreverad vid ett av borden och efteråt skulle det torkas munnar, dukas av och sedan skulle såklart alla djuren få en varsin säng att sova i. Att sjunga nattsång för alla var såklart också en skyldighet. Mamman fick helt enkelt sitta på en stol och vänta tills lilla damen var färdig..
 
Men till slut hade vi lyckats ta oss igenom hela varuhuset och det firade vi med en 5-kronors glass!
 

Det vi lyckades få ihop var en ny säng till Sebbe, ett nattduksbord till Stella, lite ramar, sänglampa och lite småfix. Kunde inte direkt gå loss på de största sakerna, då farbror doktorn säger att jag inte ska bära tunga saker.. Men jag hittade knepet som fungerar bäst. Gå på männen. När jag skulle få på sängen på vagnen insåg jag min begränsning och vände mig mot en man i 25-års åldern. Jag tryckte fram magen så mycket det gick och suckade fram ett "-Skulle du vilja vara jätte snäll att hjälpa mig med den här tunga sängen..?" Jag försökte se så bedrövad ut som det bara gick och unga män blir sjukt stressade av gravida kvinnor. På 2 sekunder var sängen uppe och mannen pep iväg lättad över att jag inte sprutat fostervatten på honom. typ. Lika lätt gick det vid bilen. Man får liksom hitta sitt "offer" och sedan går det lätt som en plätt! :-)
 
 
Ni ska självklart få se bilder på barnens rum, men det känns så trist att lägga ut bilderna när det inte är klart. Idag ska jag hämta upp tapeterna som vi beställde och sedan måste det upp hyllor och lite annat. Men det kommer bli så fint så!
 
Vilket jäkla höstväder vi har föresten!  Igår regnade det så mycket att jag trodde vi skulle flyta bort.
Dessutom var jag sjukt trött efter helgen, så när jag kom hem och insåg att vi inte hade grädde till fiskgratängen jag just påbörjat blev jag lite irriterad. Mr´J´s mobil hade slut på batterier, så jag kunde inte ringa och be honom handla på vägen hem heller. Jag och Stella fick helt enkelt dra på oss stövlarna, fälla upp paraplyet och traska iväg.
 
När vi äntligen kommit hem igen inser jag att även äggen är slut. Men orka liksom! Då gav jag upp för dagen kan man säga.

Idag ska Sebbe vara med i "Handbolls-trean". Det menas med att jag ska sitta i Hacksta Idrottshall i 3 timmar och titta på tusen miljarder gapiga 9-åringar. (Och lyssna på deras föräldrar..)
Kan bli hur spännande som helst. Lär ju somna gott ikväll iaf.
 
Men först jobba!
 
Mors!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp