Vinst, kalas och nya rum!

Måndag igen och nu ska ni få en bildkavalkad från helgen som gått.
 
Fredagen spenderade vi ju i Hackstahallen där sonen skulle spela slutspel i handbollstrean. Och tror ni inte att dom små rackarna gick och vann alltihop! Söraskolans 3A är nu alltså kommunens bästa tredjeklass-handbollslag!
Lyckan var enorm! Det var 11 väldigt lyckliga ungar på planen och en hel drös med megalyckliga föräldrar på läktarna..=)
 

När segeryran lagt sig något åkte 9-åringen hem till sin pappa och jag, Mr`J och Stellan gick hem och hade "fredgasmyyys"..
 
På Lördagsmorgonen lyckades jag sova tills 10! Det var väldigt behövligt efter den senaste tidens problem att sova under nätterna.. Lilla tösen i magen har rejv-fest och det sticker och "kliar" i benen hela tiden, så det var väldigt skönt att vakna utvilad och pigg!
 
Det blev en lugn lördag med lite fix och trix hemma och avslutades med en god middag och filmkväll med "Trassel". Det kanske inte var det bästa filmvalet med tanke på Stellas frisyr-"problem".. Den lilla damen har ju totalvägrat att gå till frisören och när hon nu fick se prinsessan Rapunzel med sitt typ 10-meters hårsvall fann hon ett nytt argument. Jag vill ha likadant hår som Rapunzel! Såklart..
 
 
På Söndag förmiddag var det äntligen dags! Stella skulle gå på sitt allra första kalas hos en kompis. Det var Kevin på förskolan som fyllde 3 år och firade med kalas! Stella var förväntansfull och hade noga tänkt ut vad vi skulle köpa för present och vilken klänning hon skulle ha på sig. Det blev den mest rosa och tylligaste i hela garderoben. Pippi-flätor var också beställt och sedan ville hon ha stövlarna, "-Så jag kan hoppa i vattenpölarna på vägen dit!"
 
Det blev korv med bröd, marängswiss, fiskdamm och en massa lek både inne och ute innan vi gick hem igen. Mamman lite mer utmattad än dottern..:-)
 
Stella och födelsedagsbarnet leker bland löven!
 
Under dagen var var det Mr´J´s tur att ta sig till IKEA och inhandla det sista till barnens rum. Det är såklart lite småsaker som ska inhandlas, men nu är allt det stora på plats! Svårt att få till på kort, men här kommer några..
 
 
Stella fick ett litet bord med stolar som genast blev ett litet fikabord för alla dockor. Väldigt uppskattat!
 
 
Nytt golv, nymålade väggar, fondtapet lite nya tavlor och sedan har vi kunnat plocka upp alla hennes prylar som tidigare legat överallt i vardagsrummet. Hon är väldigt nöjd och det är vi med!
 
 
Sebbes rum hann jag aldrig fota innan han hoppade i säng, men jag tog några under själva "uppbyggnaden"..
Här åker skåpen upp. Det gäller att hitta förvaringslösningar när det gäller ett sånt litet rum och en stormästare av skrotsamleri... ;-)
Det är rörigt och suddigt, men ni kanske kan se ungefär hur slutresultatet blir. Vi jobbar lite på höjden..
 
 
Och så här mysigt hade han det innan han somnade igår!
 
Idag värker min rygg/bäcken så mycket att jag nog blir mest sittandes. Måste vila, men det är inte det lättaste alla gånger. Först ska "jag bara" jobba klart, handla mat, hämta barn, hjälpa till med läxor och laga mat. Sen kanske! :-)

Skämt och sido. Jag blir lite frustrerad över att jag i och med sjukskrivningen får fler lediga timmar varje dag.. Dessa vill man ju fylla med sånt som jag saknat och missat tidigare. Jag vill hitta på saker med barnen, pyssla runt hemma, träffa folk och sånt.. Men kroppen behöver ju dessa timmar till att vila också. Nåja, ganska härliga i-landproblem ändå!
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Miss C:

Men GUD VAD FIIIIINT !! Ni är ju mästare på compact living. Jag blir inspirerad. :)
Stella påminner om någon jag hade på femårskalas för herrans massa år sen. Hon hade också pippi-flätor, dock jeans och tisha. :) PUSS

Upp