Att gå i 3:an

Precis hemkommen från föräldramöte på skolan. Det är många bollar min tankspridde lille gosse ska hålla reda på..:-) Mycket ansvar och mycket hemläxor att ha koll på. Vart ligger jag i matte-boken och hur mycket ska jag ha gjort nästa fredag, vilken dag har vi gympa och är det inne eller ute? Vilken bok vill jag läsa och hur snabbt måste jag göra det? Hängde jag med i texten och kan jag återberätta den? Får jag ha sparkcykeln på fritids men inte på skol-rasten? Det blir nog bra det här..

| |
#1 - - Jessica C:

Vänta bara tills han börjar 4:an :-)
Kan säga av de erfarenheter jag har att många elever OCH föräldrar blir chockade när de början fyran - de blir mer krav och mer att lära!! "för mycket läxor, för svårt, hur ska de klara det här det går ju bara i fyran" är lite av vad jag fick höra förra året (mina elever är femmor nu)!!

Upp