Trädgårdsidyll?

Idag fick vi mysigt besök av Jonas lillasyster Sofia! Vi hade storartade planer på att bada i poolen som jag köpte i förmiddags! Dock tog det liiite längre tid än tänkt att fylla den med vatten, så lagom tills jag skulle köra henne till Danderyd vid 8-tiden var den fylld och klar..:-) Men imorgon får vi provbada! Dock utan Fia, men vi hoppas hon kommer hit och plaskar snart ändå!
Mitt i allt poolbygge sprack dock min syn på vackra lummiga trädgårdar.. (Som jag alltså tidigare kallat vårt vildvuxna område på baksidan..) Mitt framför ögonen på mig och Sebbe ringlade det förbi en liten äcklig rackare. En orm. Benen for upp ovanför axlarna och sedan stod vi på säkert avstånd inom en halv hundradelssekund. Ni som känner mig väl vet min ohyggliga rädsla för dessa långa läbbiga djur och jag har hela tiden tänkt att: syns dom inte, finns dom inte. Men nu finns dom uppenbarligen och nu vill jag inget annat än att asfaltera hela baksidan. Kräk! Det blir gummistövlar hela sommaren. Eller om någon vill sälja oss en igelkott? Tydligen ska kräken inte uppskatta deras sällskap. Kan man köpa igelkottar på djuraffären? Annars en grym affärsidé till ormrädda..
Nåja, ikväll grillade vi spett (ej ormkött) och njöt av att sitta på altanen i kvällsvärmen. Inatt ska jag vägra drömma om ormar utan istället om att jag förhoppningsvis blir moster i morgon. Om bara Lunds lasarett kammar till sig och låter kära syster få komma in. Heja M!

Allmänt | |
Upp