Tisdag!

Har haft en så jädrans härlig dag idag! Startade med att ta Majken under armen och bege mig till Söder och hälsa på jobbet. Det var ett gäng glada arbetskollegor som jag möttes av och Majken charmade hela högen. Dock lite synd att några av mina "favoriter" inte var där, men jag åker ju dit igen och hälsar på. Efter besöket mötte jag upp Miss C och vi tog en runda i lite butiker. Fast med en student och en mammaledig är ju inte plånböckerna supertjocka, så vi hängde mest på H&M och skopunkten..:-) Efter en stund blev vi hungriga och gick till nyöppnade Vapiano i skrapan. Där satt vi lääänge. Åt god pasta, drack kaffe och pratade om livet i helhet. Skulle inte Sebbe ha vernissage i skolan idag så skulle jag kunnat sitta där hela kvällen. Så härligt att få lämna husets fyra väggar och få vara "kompis Julia" en stund. Majken var såklart med, men hon är ju inte direkt en svår match..:-) Nu har jag i alla fall tankat på kompis-kontot lite grann och klarar mig ett tag till!
Mr'J var iväg på middag med några kompisar ikväll och Stella är hos mormor i stan, så det var bara jag, Sebbe och Majken hemma. Och vi har haft det jätte mysigt. Vi gick på skolans vernissage, tog en promenad till centrum och satt sedan i soffan och tittade på familjen annorlunda och tackade att vi inte hade 10 barn i vår familj..:-) Nu sover barnen och Mr'J har kommit hem, så då är det nog dags att sussa. Kram banan!

| |
Upp