"Rörigt"

Just nu är det ganska rörigt här hemma. Avloppsrör som är trasiga, vatten som bubblar i källaren, försäkringar som inte täcker osv.. Men jag är fruktansvärt trött på att tänka på allt det där. Så istället får ni lite bilder på min Stellas fina konst! 
Nu har hon kommit på att man kan rita tänder.. 
En riktig färgbomb! Älskar den! Ska nog rama in och hänga den ovanför brunnen i källaren. Tänk vad mycket gladare vi skulle vara när vi sitter där och stirrar på vatten-nivån. Jävla vatten-nivå. 

Men jag skulle ju inte skriva om det här! Gör om gör rätt.

Stellan har börjat skriva bokstäver. Dock har hon ingen som helst aning om vilka bokstäver som är vilka och i vilken ordning de ska skrivas. Hon har bara koll på S. "Hennes" bokstav. När jag hittar lite skrivna lappar här och där med kryptiska budskap,

Tänkte jag att det ändå kanske vore roligare att skriva sitt eget namn innan man lär sig stava till Amish.
Jag skrev Stellas namn och hon skulle skriva av. Gick ju strålande! För jag bad henne faktiskt aldrig att skriva bokstäverna bredvid varandra..

Majken då? Hon leker mest kurragömma.
Hon börjar bli riktigt bra!

Nej, nu ska jag hoppa isäng! Majken fick för sig att vi skulle gå upp 04:00 i morse. Hepp!

Ps: Ni kan sluta titta nu om ni vill, men jag slänger in lite "katastrof-bilder" för att jag aldrig ska glömma det här dygnet. (Och att jag ska försöka få Sebbe, Stella eller Majken att gifta sig med en rörmokare i framtiden).



Allmänt | |
Upp