Dagen i bilder

Vi startade dagen med frukost. Majken gillar frukost. Fast mest gillar hon att kladda med gröten. Själv blir jag galen och får panik av all geggig gröt som hamnar överallt. Men Majken bara skrattar åt mig. Och jag fortsätter att servera gröt. Man skulle kunna säga att hon vinner. Typ.


Stella har varit hemma från förskolan i några dagar då hon varit snorig och hängig. Dock var hon pigg som en mört idag, men fick ändå stanna hemma för "säkerhets skull". Efter frukosten klädde Stella på sig själv. (Att jag aldrig lär mig!) prinsessklänningen på. Försöker förklara att det kanske inte är så mjukt och mysigt att ha fin-blåsan på sig när man ska ligga på soffan och titta på film. Stella struntar fullkomligt i vad jag säger och sätter sig på bordet istället. Problem solved! 


När filmen tog slut skulle primadonnan baka lite med lekleran. Fortfarande i finblåsan. Allt ska ju göras med lite stil liksom.

Försöker även fånga Majken på bild under dagen, men hon sitter ju aldrig still längre! Så det blir lite suddigt..


När vi börjar få slut på syre här inne (läs: jag råkade paja garagedörren och fick lite dåligt samvete för att Mr'J fick stå ute i kylan och försöka laga den i hundra år helt själv. Tänkte att han skulle uppskatta lite sällskap. Glömde bort att vi har 2 glada barn som inte är så väldigt "inte ivägen" när man ska jobba..) nåja, garagedörren blev lagad och jag fick motion. Fint!



Jag springer som en tok fram och tillbaks på gatan. Måtte hon snart hitta balansen. Annars kan jag lätt ställa upp i nått maraton nästa år. 

När 4-åringen tröttnat och mina ben var som gelé tog vi tag i rabatten istället. 
Majken bestämde sig i samma sekund som vi startade att hon inte skulle sova mer och att hon ABSOLUT INTE SKA SITTA I VAGNEN! 

Så vi gick in igen. Åt middag, kvällsbadade och läste godnatt saga. Fast först skulle Stellan (som hon numera har döpt om sig till. Hon har meddelat förskolan att eftersom hennes kompis Julia kallas Jullan, så lyssnar hon numera bara under tilltalsnamnet: STELLAN.) visa lite trolleritrick med en massa små askar. Vansinnigt spännande!


Nu har alla gått och lagt sig och jag ligger kvar på soffan. Förbereder mig lite för imorgon. Smider hemliga planer till helgen som jag hoppas ska uppskattas av berörd närstående. 

Sov gott alla kära vänner!  

Allmänt | |
Upp