Höstlov

Vi startade starkt med Lek & Bus i måndags. Ett enormt inomhus-lekland i Upplands Väsby. Ett drömland för alla under 12. 

Majken älskade bollhavet!


Bra med brorsan som kan hålla koll ibland..


I går gjorde jag en lekdeg till Stellan som hade pysselverkstad på morgonen. Det skapades halsband, pajer, pizzor och örhängen. 
Efter lunch kom Mr'J hem och tog Majken, medans jag och de stora barnen åkte ner till simhallen och mötte upp Dr'Fab och A. Vi plaskade runt i bassängen en timme eller så, innan vi fikade i kafeterian och sedan åkte hem. 


Efter middagen skapade jag och Stellert årets pumpa. Väldigt tjusigt.

När alla systrar lagt sig och mannen förpassad till sovrummet passade jag och Sebbe på att ha filmkväll. Vi låg under filtar i soffan och tittade på den gamla klassikern "Hook". 
Sebbe gillade den lika mycket som jag, och nu önskar vi båda två kunna flyga som Peter Pan! 

Idag lämnade vi av Stellert hos faster M i Solna och hämtade samtidigt upp stora kusin E. Vi åkte till Täby och där fick grabbarna gå på bio. 
Jag lämnade av dem i biljettluckan och efter 1 1/2 timme kom två glada pojkar ut med popcorn runt munnen och väldigt nöjda med dagens film. Lasse-Majas detektivbyrå! 

Nu är vi hemma igen och Stella ville stanna kvar i Solna över natten. Vi behåller E här och det är ju lyxigt att kunna utnyttja höstlovet med övernattningar!

Nu ska jag plocka upp Majken ur badet!

Morsning!

Allmänt | |
Upp