Helgen i söder

Nu är vi hemma! Det har varit en väldigt udda helg måste jag säga..
Vi anlände till Bjärred på fredagen och först fick kusinerna hänga lite inomhus..

Sedan gick vi till den efterlängtade lekparken! 

Sedan gick vi hem och efter middagen så slog det till. MAGSJUKAN. Det slog till med en riktig höger och jag blev helt sjukt dålig. Sedan blev jag sängliggande ett dygn. Så hela lördag-dag låg jag i sängen och tyckte synd om mig själv. Men efter sömn, dusch och lite rostat bröd och mycket vätska så var jag på benen igen på lördagskvällen när Miss C och Skånepågen kom! Åh vad glad jag är att ni kom trots smittorisken! Det var en väldigt lugn kväll som avslutades med att Systeryster också blev drabbad av den dumma sjukan.. Så otroligt dålig tajming!
Men på Söndagen kände jag mig på topp igen, så jag tog en lång promenad med de stora barnen!
Det var mycket dimma ute och inte något direkt drömväder, men det var såå skönt att få lite frisk luft!
Vi hängde lite på stranden..

Och var sakletare i buskarna..

Sen fick vi finbesök av Allys andra kusiner och deras härliga hund Max. Som Stella var livrädd för och Majken fullkomligt älskade. Hon tyckte att det var mycket tråkigt att Max var ute istället för inne hos henne..


På kvällen åkte Big C och Mr'J iväg på äventyr inne i Malmö, så det var bara vi flickor och Sebbe kvar hemma. Syster var pigg igen och efter ett gemensamt bad i stora badkaret blev det pyjamasparty!

Och lite klapplek med storkusinen..

Barnen somnade tidigt och vi hade en vansinnigt rolig kväll. Äntligen friska allihop! 
Bilresan hem gick prima! 6 timmar tog det totalt och vi behövde bara stanna en gång, då vi tankade och åt lunch. Skönt! Nu laddar vi om och bäddar iordning i källaren, för imorgon kommer den här donnan hit!

Tänk om det alltid var såhär! Typ som varannan-veckas-boende-kollektiv! FAB!

Nu ska jag sova! Natti natti! 
Allmänt | |
Upp