Kusiner, mannekäng och rymdäventyr!

Snart helg igen! Veckan har varit finemang! Den har innehållit:

SysterYster och Ally kom hit! En snabbvisit på 2 nätter var precis vad vi behövde efter den lite knasiga helgen. Ally tyckte mycket om att spela busungarna med Stella.

SysterYster däremot tyckte mest om att åka på Majkens bil. Hej och hå vad det gick! Man fick akta tårna när hon satte fart. 


Majken visade vårens jack-mode med en fräsig mannekäng i köket.

Sen fick vi finbesök av Charlie och hans mamma! 

Och jag fyllde år igår! 

Vi åt god middag och en väldigt smarrig tårta till efterrätt.. Fick fina paket och barnen försökte att uppföra sig extra snällt mot sin arma moder även om jag fick påminna dem sisådär 47 gånger. Men det är ju tanken som räknas!

Imorse vinkade vi av Ally som skulle åka vidare mot morfar i Dalarna. Tack för besöket! Kom snart tillbaka! 

Efter vi lämnat Stellan på dagis, for jag och Majken till öppna förskolan. Vi åkte rutschkana och hade sångsamling. Majken vill bara åka rutschkana. Hela tiden. Och eftersom vi inte har någon hemma, så passar det ju bra att vi kan åka på deras.
Våra vänner A och V var också där och efter 2 timmars rutschkaneåkning ville vi få lite frisk luft och njuta av solen. Så vi åkte till domarudden och satte oss i solen. Barnen var väluppfostrade och sov i vagnarna under tiden vi kunde äta lunch. Otroligt skönt! 



Sen vaknade Majken och var hungrig på korv. Det är också det bästa Majken vet. Korv och rutschkana. Det är livet det!



Efter en härlig eftermiddag i solen, hämtade vi hem resten av barnaskaran och hängde på tomten en stund. Barnen hoppade studsmatta..

och jag jublade för alla blommor jag hittade. Vi har vitsippor på tomten! Tänk vad lite jag behöver för att bli lycklig! :-) 


Sen blev det falukorv och makaroner till middag och när flickorna somnat, har jag och Sebbe haft filmkväll. Vi försöker se en film tillsammans i veckan och det är väldigt mysigt att krypa upp i soffan med min stora pöjk och umgås bara vi två. Kvällens film valde Sebbe och den var sjuuukt spännande! "ZATHURA" hette den och jag släppte inte blicken från TV'n under hela filmen. 


Imorgon är det fredag och då väntas härligt häng i Sollentuna! 



Allmänt | |
Upp