2:a advent!

Hej och hå! Söndag igen! Och den här helgen har handlat om fest och jul. Härlig kombo tycker jag!
I fredags firade fribergaskolan 50 år (alltså mitt jobb!) och det skogs på stort! Buffé i skolmatsalen och 100 inbjudna både nuvarande och äldre/tidigare lärare. Det vart riktigt skoj! Det är ett härligt gäng människor på skolan som gärna bjuder på sig själva och ser till att alla har kul. Tänk om jag vetat hur högstadielärarna doppar näsan i glasen när jag själv var 14.. Haha. 


Jag svepte 3 glas bubbel, åt god mat och slirade hemåt vid 22:00. Kändes dock som att klockan var typ 03:00, (Tror det beror mest på bubblet..) men härligt skönt att vakna någorlunda pigg på lördagen. 
Då var det dags för julmarknad! 



Det var jättemysigt och jättekallt. Blev inte så mycket inköp för vår del, men jag hittade en kryddig hjortkorv som fick hänga med hem! Och det bästa var ju ändå att få se tomten och känna in stämningen såklart!
På kvällen blev det lördagsgodis i soffan framför en film.

Imorse åkte Mr'J och Majken till Sigtuna på julmarknad med sollentunagänget, medans jag och Stellert letade granris i skogen..

Klädde lilla julgranen..

Och bakade pepparkakshuset! Blev en lite enklare variant i år, men tjusigt ändå tycker jag!


Vi har även hunnit baka lussebullar och pimpat pepparkakshuset, men det har jag inga bilder på..
När middagen skulle lagas, visade det sig att det ekade tomt i kylskåpet efter helgen. Barnen fick rester och jag knåpade ihop en mixtallrik av saker jag fann i skåpen. Riktigt smarrigt. 

Nu har jag kommit hem från veckohandlingen på Coop och ska kasta in handduken. Imorgon måndag igen! Nu kör vi luciavecka! 

Natti natti!


Allmänt | |
Upp