Torsdag

Igår gjorde jag och Majken premiärbesöket på öppna förskolan.. Lite skillnad hur det blir med tredje barnet om man tänker på hur det såg ut när Sebbe var bebis för 10 år sedan.. Då var jag med i föräldragrupper, sprang på öppna förskolan minst 2 gånger i veckan, fikade i timmar med andra mammor i centrum & var på BVC varannan vecka bara för att väga och mäta.. Inte riktigt så ser det ut idag..:-) fast samtidigt har jag idag 2 andra barn som behöver mig och ett stort hus som ska skötas..
Vi mötte i alla fall upp Ninni (egentligen min systers kompis som jag "lånar" lite nu när vi är mammalediga samtidigt..:-)) och hennes lilla Charlie efter lunch och det var väldigt trevligt faktiskt! Majken ÄLSKADE öppna förskolan och levde totalt rövare där inne! Inte det minsta blyg och satt till och med i personalens knä under sångsamlingen. När hon inte stod i mitten av ringen och dansade och visade magen.. Blir nog en liten showartist det där..
Idag har jag och M varit på biblioteket och lånat lite böcker till Stella. Vi läser ju godnattsaga varje kväll och hon har nig inte direkt tröttnat på alla hennes böcker, men jag och Mr'J är otroligt less på samma sagor varje kväll..:-) skönt med lite uppdatering! 
Vi "råkade" köpa med oss årets första semla hem också.. Hoppsan. Den ska vi kalasa på efter lunch! 

Nej, nu ska jag ut och skotta! Husgöra! 

Kram!



Allmänt | |
Upp