Gällnö, spring och cykel!

Oj, vad dagarna går fort! Det är fabulöst att ha SysterYster, BigC och Ally här! Vi har haft en innehållsrik vecka. Vi har åkt till Vaxholm en kylig morgon..
För att ta båten ut tillbarndomsön Gällnö.
 
Jag och Maja var faktiskt här ute och hälsade på för exakt 11 år sedan.. 
 
Någon har liksom vuxit en aning sedan sist.. Syftar då självklart på Sebbe. Moster är fortfarande lika snärtig och ung.
Vi har också utökat familjen en aning sedan sist..
 
På Gällnö gick vi längs memory-lane och hittade bland annat barndomsstugan Myggbo.
 
Med dess tillhörande utedass..
 
Vi visade vikens brygga..
 
Och fann gamla kända möbler från "vår" tid..
 
Vi hade picknick med oss och satte oss på samma bänk och åt som vi gjorde för 11 år sedan. Då var det första gången Sebbe satt själv. 
idag sitter han stadigare..:-)
 
Annars var det vacker natur, grusvägar och regn. 
 
Annars har vi spelat Settlers
Tittat (rotat) i kökslådor..
 
Och lekt tuff-tuff-tåg.
 
Igår lämnade jag och mannen barnen hemma hos moster och C i en halvtimme och tog en gemensam springtur! jätteroligt och rekord för min del! Sprang hela 5 km-spåret och trodde jag skulle dö. Men vi klarade det!
 
Och efter middagen igår gick vi ut på gatan och fick kvällens överaskning! Vår Stella har lärt sig cykla! Bara sådär! Hon växte säkert 5 cm bara av stolthet!
 
Idag åker våra fabulösa gäster hem igen och imorgon bitti drar vi mot Hudiksvall och midsommarfirande! 
Kram kram!
 
Skickar med 2 bonusbilder från mina somrar på Gällnö som barn. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp