Tisdag i maj

Nu är vi hemma igen! Det var verkligen en mysig helg i Dalarna och jag hoppas vi får möjlighet att åka upp snart igen! 
I grannhuset har det dessutom flyttat in en barnfamilj som har en dotter i Stellas ålder! Superb!
Tjejerna hängde hela helgen!

Och Majken åkte rutschkana..

Och var arg..

Men det var spännande när morfar visade alla sina små stugor och förråd på hela tomten. Nästan som Pettson! 


När vi kom hem tyckte vi att det var dags att måla taket i lekstugan. Stella skulle ju helst av allt vilja ha regnbågar överallt, men vi begränsade det lite lagom till taket. Kan lätt bli lite hysteriskt annars.. 
Nu har vi i alla fall startat med att måla grunden blå. Sedan ska det tillkomma moln och regnbåge alltså. Fräsigt värre!


Annars börjar det ta sig där inne.. Idag hängdes det upp lite tavlor och bordet bars in. Lite hyllor och stolar ska in också!


Jonas har satt upp gungan vi fick av kusin-Ally också! Majken är helt galen! Hon gungar hela tiden och blir vansinnigt så fort någon annan försöker ta sig ett sving. Gullig Donna det där..


Försökte hänga lite med sonen idag också.. Gick sådär. 


Han pratar typ med 10 andra kompisar i dom där hörlurarna, så det vart galna missförstånd kan jag ju meddela. Jag frågar om det gått bra i skolan. Han svarar att han inte har rätt IP-adress. Åååkej.. Jag antar ju att han hört fel, så jag upprepar min fråga. Då får jag ett "- MEN NEEEEJ!! Jag behöver ju ha diamanter!" 
Nämen om jag skulle gå upp till Majken och gungan istället.. 
Men jag fick en kram lite senare..:-)

Nej, nu måste jag sova. Imorgon är det dags för Stellas operation och jag vill vara pigg och utsövd. Lite nervöst är det ju och eftersom jag själv aldrig blivit sövd eller haft större sjukhushistoria, kanske jag är mer nervös än vad som behövs. Men jag vet ju att det kommerattgå bra! Och tänk vad mycket glass vi ska äta efteråt! 




Allmänt | |
Upp